50 محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4116273
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
همزمان با ایام‌الله فجر و ماه رمضان

50 محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته در همدان برگزار می‌شود

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بیش از ۵۰ محفل قرآنی با حضور ۱۲ قاری بین‌المللی ویژه ایام‌الله فجر و ماه مبارک رمضان از سوی این نهاد پیش‌بینی شده است.

مقصود قاسمی، رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدانمقصود قاسمی، رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: چندی پیش فراخوانی با هدف حمایت از طرح‌های خلاقانه فرهنگی و هنری با رویکرد عدالت‌محوری و مردمی‌سازی در حوزه فرهنگ از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

وی افزود: در این فراخوان که به‌منظور مردمی‌سازی مسائل فرهنگی انجام شد، افراد حقوقی غیردولتی طرح‌های مورد نظر خود را با توجه به اهداف، مسائل و مقررات فراخوان ارسال کردند.

قاسمی با اشاره به اینکه این فراخوان در راستای حمایت از طرح‌های خلاقانه و توزیع عادلانه کمک‌های حمایتی فرهنگی به مؤسسات انجام شد، ادامه داد: از میان طرح‌های قرآنی وصول شده به دبیرخانه در مرحله اول دو طرح از شورای قرآن استان و مؤسسه کلامی احیا مورد تأیید قرار گرفت.

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار کرد: گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای کمک‌های حمایتی جدول شماره ۱۷، تبصره ۱۴ به مؤسسات فرهنگی و قرآنی دو برنامه قرآنی همزمان با ایام‌‌الله فجر و استقبال از ماه مبارک رمضان را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، یادآور شد: جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان در سطح استان به همت دبیرخانه شورای قرآن استان و مؤسسه فرهنگی مردمی قرآن و عترت شهید سموات و نظارت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت در رشته‌های حفظ، قرائت، همخوانی، نقاشی، خوشنویسی و... ویژه سنین ۵ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به دومین برنامه در نظر گرفته شده در دهه فجر و ماه رمضان اظهار کرد: برگزاری محافل قرآنی به همت مؤسسه شهید سموات و همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌ها، مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان و مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری در سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این مورد تصریح کرد: بیش از ۵۰ محفل قرآنی با حضور ۱۲ قاری بین‌المللی از جمله حامد شاکرنژاد، سیدجواد حسینی، مهدی غلام‌نژاد و... پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha