شهرداری شیراز مکلف به برپایی مراسم اعتکاف در مساجد محلات شد
کد خبر: 4116456
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

شهرداری شیراز مکلف به برپایی مراسم اعتکاف در مساجد محلات شد

طبق مصوبه جلسه علنی شورای ششم شهر شیراز شهرداری شیراز مکلف به همکاری با شورای شهر، سپاه و خیران برای برپایی مراسم اعتکاف در مساجد محلات شد.

مراسم اعتکافبه گزارش ایکنا از فارس، در جلسه علنی عصر امروز، 2 بهمن شورای ششم شهر شیراز، طرح کمیته مسجد و محله محوری شورا در خصوص حمایت، گسترش و هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد محلات شیراز با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن به تصویب رسید.

در این راستا شهرداری شیراز مکلف است با همکاری شورای اسلامی شهر و سپاه خیرین، مراسم معنوی اعتکاف را در تاریخ‌های 15 و 16 و 17 بهمن‌ماه در مساجد محلات شیراز برگزار کند.

طبق توافقات صورت گرفته، اعتکاف در دو بخش سخت‌افزاری (امکانات) و نرم‌افزاری ( محتوا) پوشش داده شود. همچنین پیگیری و عملیاتی کردن بخش مدیریت و ساماندهی در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح مساجد محلات با مدیریت معاونت اجتماعی سپاه فجر استان و با حمایت همه دستگاه‌ها اجرا و ساماندهی شود.

شهرداری مکلف است از محل ردیف 6020101 بودجه 1401 (برگزاری مراسم)، مبلغ 20 میلیارد ریال (دو میلیارد تومان) برای دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مراسم اعتکاف تخصیص دهد.

همچنین شهرداری مکلف شده است کارگروهی متشکل از رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع)، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک، رئیس کمیته محله و مسجد محوری، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری، رئیس روابط عمومی شهرداری، معاون اجتماعی سپاه فجر استان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل داده تا پس از جمع‌آوری اطلاعات کامل از کلیه مراسم برگزاری اعتکاف، توزیع بودجه را مناسب با هر محله و تعداد افراد هدایت کرده تا شاهد فضای معنوی مناسب در تمام محلات و مساجد شهر باشیم. .

همچنین بر اساس این مصوبه اداره اوقاف و امور خیریه فارس نیز در رابطه با دعوت از قاریان محلی قرآن برای استفاده در مساجد محلات اقدام کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۳:۱۹
0
0
سلام نام مساجد رو میفرمایید
captcha