انتخاب منابع آسان در ارتقای کمی متسابقان قرآن مؤثر است
کد خبر: 4116494
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نگاه متسابقان/ 2

انتخاب منابع آسان در ارتقای کمی متسابقان قرآن مؤثر است

نسرین مهدوی، نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف گفت: در سال‌های گذشته به‌دلیل اینکه منبع رشته تفسیر مسابقات قرآن اوقاف کتاب تفسیر نمونه بود، مسابقه سخت بود، زیرا این کتاب حجم زیادی را شامل می‌شد، اما امسال این مسابقات آسانتر شده است، چراکه انتخاب کتاب‌های سبک‌تر و سهل‌تر به‌عنوان منبع باعث می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

نسرین مهدوی متسابق مسابقات اوقافنسرین مهدوی،  نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر قرآن کریم بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده 42 سال سن دارم و دارای تحصیلات کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و سطح سه تفسیر علوم قرآن از شهر خوانسار استان اصفهان در این مسابقات شرکت و برای بار سوم به مرحله کشوری راه پیدا کردم.

وی با بیان اینکه علاوه بر رشته تفسیر در رشته‌های ترتیل و حفظ هم فعالیت دارم و به مدت 14 سال است که در مؤسسه قرآنی کلاس تفسیر برگزار می‌کنم و مدرس حوزه نیز هستم، افزود: انس با قرآن کریم در مرتبه اول بسیار به من آرامش می‌دهد، به علاوه تفسیر قرآن به نحوی است که هر زمان که آن را مطالعه می‌کنم، موضوع جدیدی را یاد می‌گیرم و این مسئله برای من بسیار لذت‌بخش است و باعث شده همسر و فرزندانم نیز به این سمت علاقه‌مند و در لذتی که من می‌برم شریک شوند و از این بابت بسیار خدا را شاکرم.

نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر قرآن کریم بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف در رابطه با ترویج معارف قرآن گفت: ما اگر بتوانیم بهترین راه را برای بیان تفسیر آیات و معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه پیدا کنیم، بسیار در توجه مردم به این امر مؤثر خواهد بود؛ به‌خصوص روش بیان این معارف برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است تا آن‌ها بیاموزند چگونه از این معارف در زندگی خود استفاده کنند. قرآن کتابی صرف قرائت نیست بلکه کتابی کاربردی بوده که آشنایی با معارف آن باعث می‌شود لذت و شیرینی این معارف در زندگی نمود پیدا کند.

وی در رابطه با نحوه برگزاری رشته تفسیر مسابقات اوقاف بیان کرد: در سال‌های گذشته به‌دلیل اینکه منبع رشته تفسیر کتاب تفسیر نمونه بود، مسابقه سخت بود، زیرا این کتاب حجم زیادی را شامل می‌شد، اما امسال این مسابقات آسانتر شده است؛ انتخاب کتاب‌های سبک‌تر و سهل‌تر به‌عنوان منبع باعث می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

نفر سوم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر قرآن کریم بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در پایان با ابراز رضایت از نحوه اطلاع‌رسانی اوقاف قم گفت: اطلاع‌رسانی مسابقات و برگزاری آزمون‌ها خوب بوده و به‌وسیله پیامک از مراحل مختلف این مسابقه مطلع شدیم.

یادآور می‌شود، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه در سالن همایش آستان مقدس امامزاده شاه سیدعلی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha