فعالیت 14 پایگاه سنجش سلامت در استان کردستان آغاز شد
کد خبر: 4116733
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

فعالیت 14 پایگاه سنجش سلامت در استان کردستان آغاز شد

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان از آغاز فعالیت 14 پایگاه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی در سال تحصیلی 1402-1401 خبر داد.

آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کرستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان امروز، سوم بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت (با رویکرد جدید) که به صورت نمادین در مرکز آموزشی و توانبخشی رهنما در سنندج برگزار شد، گفت: 24 هزار نوآموز شاغل به تحصیل در دوره پیش دبستانی جامعه هدف در اجرای این برنامه ملی می‌باشند.

وی با برشمردن برنامه سنجش به عنوان یکی از شیوه‌های اصلی کیفیت‌بخشی در نظام‌های آموزشی افزود: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش‌وپرورش و خروجی آن کیفیت‌بخشی نظام آموزشی است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: 14 پایگاه ثابت در مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مدارس با نیازهای ویژه در 11 شهرستان و ناحیه و دو پایگاه سیار برای اجرای برنامه ملی سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی در سطح استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در رویکرد جدید اولیا می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sirat.csdeo.ir یا my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کند.

محمدی گفت: تعرفه عادی سنجش 600 هزار ریال، تعرفه عشایر و افاغنه رایگان و تعرفه دانش‌آموزان بی‌بضاعت رایگان(از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

وی هدف برنامه سنجش را شناسایی نوآموزان برای ورود به مدرسه و ایجاد یک بانک اطلاعاتی جمع از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی و ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی آنان برشمرد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جوابدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین‌المللی بهره‌برداری‌های مدیریتی و مداخلات به هنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه امروزه سازمان‌هایی پیشرو محسوب می‌شوند که به امر توسعه و آموزش منابع انسانی تأکید و اهتمام دارند، افزود: 40 نفر از آزمایندگان تحصیلی و مسئولان پایگاه‌های سنجش با شرکت در کارگاه‌های مجازی آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی گفت: واقعیت این است که آموزش‌و‌پرورش به عنوان مهم‌ترین رکن اجتماع و پربازده‌ترین نوع سرمایه‌گذاری و مهم‌ترین صنعت رشد در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده است و رمز ماندگاری آموزش‌وپرورش در عصر توسعه‌یافتگی توجه به کیفیت آموزشی است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت‌بخشی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به مدرسه است.

وی آموزش‌و‌پرورش را یکی از حقوق حقه و اساسی انسان‌ها برشمرد و یادآور شد: کار اصلی آموزش وپرورش زمینه‌سازی است که تمامی کودکان بتوانند با توجه به استعدادها، توانایی‌ها و محدودیت‌ها از حقوق حقه آموزشی‌و‌پرورشی خود برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha