جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در کوهدشت برگزار شد
کد خبر: 4116816
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در کوهدشت برگزار شد

به همت مرکز رشد شهید اسماعیل هادیان کوهدشت نخستین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» شهرستان کوهدشت برگزار شد.

مرتضی کشکولی، فرماده سپاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نخستین جشنواره جهادگران علم و فناوری در کوهدشت سه‎شنبه، چهارم بهمن‌ماه به همت مرکز رشد شهید اسماعیل هادیان شهرستان برگزار شد.

ایجاد فضای لازم جهت رشد و گسترش واحدهای فناور، کمک و حمایت از تولید مبتنی بر فناوری ملی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت، ایجاد زمینه لازم برای تجاری‌سازی دستاورد تحقیقاتی از جمله اهداف این مرکز رشد است.

این جشنواره با سخنرانی مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه لرستان در سالن اجتماعات امید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت همراه با رونمایی از طرح اولیه دستبند دیجیتال، افتتاح نمایشگاه، تجلیل از نخبگان و فناوران علمی، تجلیل از داوران مرکز رشد و خانواده شهدای علمی و نخبگان برگزار شد.

از اهداف برگزاری اولین جشنواره جهادگران علم و فناوری در کوهدشت می‎توان به شناسایی و حمایت از نخبگان، استفاده از ظرفیت‌ها برای پیشرفت علم و فناوری، تحقق شعار سال و ... اشاره کرد.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان در این جشنواره، گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود، اگر بخواهیم چالش اصلی انقلاب با نگاه غربی را در یک فرآیندی تیتروار اشاره‌ کنیم، این است که انقلاب اسلامی پرچم دین را به دست گرفت تا خطای فاحش غرب را جبران کند و نشان دهد که هستی‌شناسی را از این دید باید نظاره‌گر شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی همان قیام علم در برابر جهل بود، هرچه در انقلاب پیش رفتیم دشمن عقب‌نشینی کرد زیرا حرف انقلاب اسلامی اصیل بود؛ دنیای غرب جهان هستی را به‌صورت ناقص ترسیم کرده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: راهبردهای انقلاب اسلامی متوازن بوده و با فطرت بشر مطابق بود؛ دنیای غرب انحصار علم را به دست گرفته که به چپاول و غارت ملت‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه هنر جوانان ما درعین‌حالی که تحریم هستیم و به منبع فیاض علم دست پیدا نکردیم، بسیار ارزشمند است که جایگاه علمی خوبی را در سطح جهان داریم، تصریح کرد: کار سخت ما این است که از صفر شروع کردیم و این شروع ما جهشی محیرالعقول داشته است؛ امروز جنگ بر سر این است که مردم باشند یا نظام سلطه؛ امروز هژمونی آمریکا توسط انقلاب اسلامی ایران در منطقه از بین رفته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در واکنش به تروریستی اعلام کردن سپاه توسط پارلمان اروپا، اظهار کرد: در فتنه‌های مختلف دشمنان اقدام به توهین به اصول مترقی انقلاب اسلامی می‌کنند در حالی‌ که ملت ایران بیدار است؛ یک قاعده جهانی وجود دارد که اگر کسی و حزب یا گروهی به‌عنوان تروریست معرفی شد همه جهان حق‌ دارند آن کشور در هر جا باشد با او برخورد کنند.

کشکولی گفت: امروز گرد هم جمع شده‌ایم که از نبوغ و علم جوانان کوهدشتی تجلیل کنیم، امروز آمریکا و دنیای غرب رو به افول و سقوط بوده و ما به سمت صعود در حال پیشرفت هستیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه در صنایع نظامی اروپایی‌ها مشتری ما هستند، اضافه کرد: اگر ما باورمان را برگردانیم، توانا خواهیم شد و از بدو انقلاب این روحیه در جوانان بروز کرده است، در جمیع جهات علمی و تخصصی در رتبه‌های برتر و خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران موازنه قدرت دنیای غرب را به هم زده است، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی همواره دارای اقتدار بوده و به لحاظ علمی توانمند است و می‌خواهد از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند، مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که دوران بزن‌ در رو تمام‌ شده و پشتوانه این بیانات، فکر و ذهن جوانان علمی ما است.

انتهای پیام
captcha