ضرورت استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب به اقشار مختلف
کد خبر: 4116964
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹

ضرورت استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب به اقشار مختلف

امام جمعه کاشمر استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب به اقشار مختلف را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر، امروز چهارم بهمن‌ماه، در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: معرفی کتاب‌های مفید و مؤثر برای استفاده جوانان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید در دستور کار اداره کتابخانه‌های عمومی باشد.

وی با اشاره به تأثیر غیرقابل انکار کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بیان کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت نماز جمعه برای معرفی کتاب به اقشار مختلف استفاده شود.

امام جمعه کاشمر گفت: کتاب‌های مفیدی وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی سؤالات نسل جوان باشد به عنوان مثال در شرایط فعلی جامعه کتاب‌هایی مانند «دکل»، «یک ون شبهه» و «زن، زندگی، آزادی» از جمله کتاب‌هایی هستند که باید در سطح جامعه ترویج شده و جوانان و نوجوانان را تشویق به مطالعه آن‌ها کرد چرا که پاسخگوی بسیاری از شبهات است.

وی با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی محتوایی برخی کتاب‌ها، ابراز کرد: همه باید برای ترویج فرهنگ مطالعه وقت بگذارند و تلاش کنند و ما هم در ستاد نماز جمعه این آمادگی را داریم که برای این موضوع همکاری لازم را داشته باشیم.

طاهری افزود: از جلسات خانوادگی هم می‌توان برای ترویج فرهنگ مطالعه بهره برد، ضمن اینکه باید از دانش‌آموزانی که با کتابخانه‌ها ارتباط دارند تقدیر ویژه شود تا جامعه ما در آینده یک جامعه کتاب‌خوان باشد.

امام جمعه کاشمر همچنین از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و از برگزاری منظم جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در کاشمر تقدیر کرد.

امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر در این جلسه با تأکید بر لزوم به کارگیری روش‌های نوین برای توسعه کتاب‌خوانی، گفت: در شرایط فعلی باید از روش‌های خلاقانه برای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در بین قشر جوان و نوجوان استفاده کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم به بهانه‌های مختلف حضور مردم در کتابخانه‌ها افزایش یابد و برای این کار باید به سراغ برگزاری رویدادهای مختلف برویم.

صراف ادامه داد: باید دانشگاه‌ها و مدارس به موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توجه ویژه داشته باشند و با برگزاری رویدادهایی مانند جلسات نقد کتاب باعث افزایش توجه دانش‌آموزان و دانشجویان به کتاب شوند.

در ادامه این جلسه آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در جامعه و به ویژه در بین بانوان بررسی شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد شهرداری کاشمر نسبت به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در تبلیغات شهری و از جمله در نمادهای نوروزی اهتمام ویژه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha