جزئیات برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن کریم در قم
کد خبر: 4117070
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

جزئیات برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن کریم در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی قم، گفت: روز نهم بهمن‌ماه مسابقات در بخش خواهران در تمامی رشته‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ دنبال می‌شود و در بخش برادران نیز از ساعت ۸ الی ۱۲ روز ۱۱ بهمن‌ماه شاهد رقابت شرکت‌کنندگان هستیم و آزمون کتبی نیز در دو بخش برادران و خواهران روز ۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ برگزار‌ می‌شود.

خش معارفی مسابقات قرآن کریم در قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم که امروز چهارم بهمن‌ماه در این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: امسال شهر قم میزبان برگزاری بخش معارفی مسابقات قرآن کریم است که رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر عمومی را شامل می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر در چهار مرحله در حوزه معارفی این مسابقات شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم دبیرخانه بخش معارف قرآن کریم مسابقات قرآن اوقاف در قم دایر شود و بخش بین‌المللی نیز در سال‌های آینده به میزبانی قم برپا شود.

وی با اشاره به حضور ۷۴ شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، افزود: از این میان ۵نفر از متسابقین از شهر قم در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

اسکندری گفت: تاکنون در بخش‌های معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در عرصه بین‌المللی ورود جدی نداشتیم و از این جهت در این زمینه باید تلاش کنیم تا ابتکارها و خلاقیت‌هایی داشته‌باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: باید مسابقات قرآن کریم در کشورمان به گونه‌ای طراحی و تنظیم شود تا در عرصه نشر آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) پیشگام باشد.

اسکندری با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی قم، گفت: آیین افتتاحیه با پیام مرجع عالیقدر آ‌یت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور روز شنبه هشتم بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 11 در مجمع امامزاده سیدعلی(ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز نهم بهمن‌ماه مسابقات در بخش خواهران در تمامی رشته‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ دنبال می‌شود و در بخش برادران نیز از ساعت ۸ الی ۱۲ روز ۱۱ بهمن‌ماه شاهد رقابت شرکت‌کنندگان هستیم و آزمون کتبی نیز در دو بخش برادران و خواهران روز ۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ برگزار‌ می‌شود.

اسکندری افزود: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز ۱۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ با سخنرانی نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی برگزار می‌شود.

انتخاب 3 داور بومی در بخش معارفی مسابقات قرآن کریم اوقاف

در ادامه، سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، بیان کرد: در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه میزبان سه داور بین‌المللی و سه داور استانی هستیم.‌

وی افزود: اصفهانی و خوش‌نظر از داوران بخش تفسیر، محمدی، دولتی، احمدی‌زاده و قنبری از دیگر داوران صاحب سبک قرآنی در این بخش از چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم هستند؛ داوری این بخش مسابقات برای کاهش استرس متسابقین بدون ارتباط چهره‌به‌چهره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رشته تفسیر و نهج‌البلاغه هرکدام شامل ۱۲ شرکت‌کننده خانم و ۱۲ شرکت‌کننده مرد و رشته صحیفه سجادیه شامل ۱۳ شرکت‌کننده خانم و ۱۳ شرکت‌کننده مرد می‌شود. رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اینکه هتل المپیک قم محل اسکان متسابقین خواهد بود، تصریح کرد: برنامه‌هایی از جمله زیارت حرم مطهر بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران برای اینکه حضور متسابقین در قم به‌یادماندنی باشد، تدارک دیده‌ شده‌است.

انتهای پیام
captcha