بهترین دوره استراتژی محتوا را از کجا پیدا کنم؟
کد خبر: 4117169
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

بهترین دوره استراتژی محتوا را از کجا پیدا کنم؟

بدون استراتژی محتوایی، تمام کلمات ما مثل ذرات معلق در فضا هستند که بی هدف به این سو و آن سو می‌روند. روزانه میلیون‌ها محتوا در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود؛ محتواهایی که بدون داشتن استراتژی، در این بازار پر هیاهو قطعا فراموش خواهند شد.

بهترین دوره استراتژی محتوا را از کجا پیدا کنم؟

به گزارش ایکنا، طراحی و معماری یک خانه، از مرغوبیت مصالح آن مهم‌تر است. در تولید محتوای دیجیتال نیز تدوین استراتژی موثر و خوب، نسبت به تولید محتوا اهمیت بیشتری دارد. بدون استراتژی محتوایی، تمام کلمات ما مثل ذرات معلق در فضا هستند که بی هدف به این سو و آن سو می‌روند. روزانه میلیون‌ها محتوا در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود؛ محتواهایی که بدون داشتن استراتژی، در این بازار پر هیاهو قطعا فراموش خواهند شد. اگر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت دارید، لازم است مقداری از وقت خود را صرف جستجو و شرکت در یک دوره استراتژی محتوا کنید. دوره‌ای که به محتواهای شما جهت دهد و آن‌ها را تبدیل به پلی محکم برای ارتباط با مخاطب کند.

۴ معیار اصلی انتخاب بهترین دوره استراتژی محتوا

بازار محتوا گرم است و بازار فروش آموزش‌های مربوط به محتوا، از آن گرم‌تر! یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در مسیر بازاریابی محتوایی، چیدن استراتژی دقیق و موثر است. این کار، نیاز به دقت، تخصص و تجربه دارد. چیزی که هیچ دوره‌ای نمی‌تواند در چند ساعت محدود به شما ببخشد. با این حال، ملاک‌هایی برای انتخاب دوره استراتژی محتوا وجود دارد که به انتخاب بهتر و آسان‌تر کمک خواهد کرد:

۱-‌ سراغ کسانی بروید که در زمینه محتوا موفق بوده‌اند

روزانه، شرکت‌های زیادی دست به تولید محتوا با استراتژی‌های مختلف می‌زنند. این مسیر، مثل یک مسابقه است که همه نمی‌توانند در آن اول باشند، بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، باید سراغ کسانی بروید که قبلا از استراتژی‌های محتوایی نتیجه گرفته باشند.

آژانس‌های تبلیغاتی فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا، بهترین گزینه هستند. دوره استراتژی محتوا در آکادمی نوین، یکی از این دوره‌ها است که می‌تواند نیاز بسیاری از مهارت‌آموزان را تامین کند.

۲- دوره‌های پروژه محور را انتخاب کنید

هیچ کتابی نمی‌تواند به شما رانندگی یاد بدهد! چینش استراتژی محتوا با مطالعه منابع تئوری، غیرممکن یا حداقل دشوار است. دوره استراتژی محتوای استاندارد، باید با پروژه‌های عملی همراه باشد و شما را با چالش‌های واقعی رو به رو کند.

بهترین دوره استراتژی محتوا را از کجا پیدا کنم؟

چه صاحب یک کسب و کار باشید و چه بخواهید به عنوان استراتژیست محتوا استخدام شوید، تجربه عملی می‌تواند ارزشمند‌ترین دستاورد شما از یک دوره استراتژی محتوا باشد. آکادمی نوین، دوره استراتژی خود را با پروژه‌های عملی همراه کرده است تا دانشجویان دوره، بتوانند راه و رسم پولسازی با محتوا را به خوبی یاد بگیرند.

۳- آینده و موقعیت شغلی خود را در نظر بگیرید

چه کسب و کار خودتان را داشته باشید و چه بخواهید برای دیگران کار کنید، باید اهداف آموزشی خود را به طور روشن ترسیم کنید. برای این کار، ابتدا از خود بپرسید که به عنوان استراتژیست محتوا چه می‌دانید و نیاز به چه مواردی دارید؟ مثلا می‌توانید آگهی‌های استخدام استراتژیست محتوا را در لینکدین یا سایت‌های کاریابی بررسی کنید و مهارت‌های موردنیاز را برای خودتان یادداشت کنید.

با بررسی دقیق نیازهای شغلی‌تان، می‌توانید مناسب‌ترین دوره را برای خود انتخاب کنید. به عنوان نمونه، دوره استراتژی محتوا در آکادمی نوین، کاملا صفر تا صد طراحی شده است. به این معنا که شما بدون هیچ دانشی وارد آن می‌شوید و می‌توانید هر چیزی که یک استراتژیست محتوا نیاز دارد را یاد بگیرید.

۴- استراتژی محتوا را از تمام جوانب آن بیاموزید

یک بازی فوتبال را در نظر بگیرید؛ مربی برای تمام اتفاقات احتمالی، برنامه دارد. اگر اولین گل را زدیم چه کنیم؟ اگر نیمه اول را واگذار کردیم چه؟ اگر بازیکن اصلی مصدوم شد چطور؟ چینش استراتژی محتوا هم باید همینطور باشد. یعنی شما باید بتوانید در شرایط مختلف، استراتژی مناسب تدوین کنید و محتوای خود را بر اساس آن بچینید.

در یک دوره استراتژی محتوای کامل، باید از تمام ابعاد به این موضوع بپردازید. مثلا دوره‌ای که تنها به استراتژی محتوای سایت پرداخته باشد، دوره کاملی نیست، زیرا از نقش شبکه‌های اجتماعی غافل شده است. دوره آکادمی نوین در زمینه استراتژی محتوا، از طراحی مسیر گرفته تا تحلیل نتایج را شامل می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال خرید یک دوره کامل هستید، این دوره آموزشی ۱۰ ساعته می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش رویتان باشد.

بهترین دوره استراتژی محتوا را از کجا پیدا کنم؟

چرا باید برای یادگیری استراتژی محتوا هزینه کنیم؟

هیچ تخصص و مهارتی در دنیا ارزان به دست نمی‌آید. استراتژی محتوا را به چشم یک هزینه نبینید، بلکه آن را یک سرمایه‌گذاری بدانید. با شرکت در دوره استراتژی محتوا، به عنوان صاحب یک کسب و کار، می‌توانید هزینه‌های برون سپاری استراتژی محتوا را کاهش دهید. همچنین، با به کارگیری اصولی که آموخته‌اید، می‌توانید چند برابر هزینه اولیه را به چرخه تجارتتان برگردانید.

از سویی اگر به عنوان یک فرد به دنبال شرکت در دوره‌های استراتژی محتوا هستید، می‌توانید روی آینده شغلی خوب و تضمین‌شده‌ی آن حساب کنید. هرچه تخصص شما در این زمینه بالاتر برود، شرکت‌های بیشتری خواهان استخدامتان خواهند شد و درآمدتان بالاتر خواهد رفت.

آیا استراتژی محتوا، همان تولید محتوا است؟

آیا طراحی لباس، همان خیاطی است؟ ارتباط استراتژی محتوا و تولید محتوا نیز همین طور است. در دوره‌های استراتژی محتوا، نباید به دنبال یادگیری محتوانویسی باشید. اگر دوره‌ای به این موارد هم پرداخته باشد، در واقع محتوای اضافی به شما ارائه داده است و تمرکزش را از موضوع اصلی دور کرده است.

استراتژی محتوا، به شما سبک نوشتن یا انتخاب تصاویر را نمی‌آموزد، بلکه در چنین دوره‌هایی روش‌هایی را می‌آموزید که به درک بازار و مشتری کمک می‌کند. اگرچه این موضوع می‌تواند روی نحوه تولید محتوا اثرگذار باشد، اما به معنای تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوا نیست. جالب است بدانید که در برخی شرکت‌ها، استراتژیست و تولید کننده محتوا دو شخص مجزا هستند.

با این حال، فعالیت قبلی در حوزه تولید محتوا، می‌تواند دید بهتری درباره استراتژی محتوا به شما بدهد. به عنوان مثال، در دوره استراتژی محتوای Novin academy، شما درباره ایده‌پردازی محتوا و مشخصات یک محتوای باکیفیت خواهید آموخت. درک این سرفصل‌ها، در گرو این است که با تولید محتوا و روش‌های آن تا حدودی آشنایی داشته باشید.

نتیجه‌گیری

قدم گذاشتن در مسیر محتوا بدون داشتن نقشه‌ی راه ممکن نیست. به همین دلیل، پیش از تدوین و تولید محتوا، باید با اصول استراتژی محتوایی آشنایی داشته باشید. این آشنایی را می‌توان با مطالعه آزاد یا شرکت در دوره‌ها به دست آورد. استفاده از آموزش‌های رایگان و کامل کانتنت مارکتینگ آکادمی نوین، در کمترین زمان ممکن، تمام اطلاعاتی که در این زمینه به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha