تلاش برای زدودن چهره محرومیت از مناطق کم برخوردار شیراز
کد خبر: 4117427
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تلاش برای زدودن چهره محرومیت از مناطق کم برخوردار شیراز

شهردار شیراز از تلاش مدیریت شهری دوره ششم برای زدودن چهره محرومیت از مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: در گام نخست 77 پروژه در 40 محله اجرا خواهد شد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 6 بهمن در گردهمایی یاوران شوراهای اسلامی محلات این کلان‌شهر با اشاره به محرومیت‌زدایی و تلاش مدیریت شهری دوره ششم برای زدودن چهره محرومیت از این کلان‌شهر به اجرای ۷۷ پروژه در ۴۰ محله در گام نخست اشاره کرد.

وی گفت: موضوعات و مطالباتی که در این جلسه توسط یاوران شورا در مناطق یازده‌گانه بیان شد، به‌صورت کاربردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مواردی که در بودجه ۱۴۰۲پیش‌بینی‌نشده در متمم بودجه در نظر گرفته و عملیاتی می‌کنیم.

اسدی با اشاره به موضوعات مطرح‌ شده نظیر تقاطع‌های غیرهمسطح، زیرگذر گویم، دفع آب‌های سطحی، قطار شهری و طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیکی  و... به تشریح مراحل مطالعاتی و اجرایی آن‌ها پرداخت.

این مقام ارشد مدیریت شهری، تعریف پروژه در مناطق را بر اساس نیازهای مناطق برشمرد و بیان کرد: اگرچه این پروژه‌ها در هر منطقه متفاوت است، اما نگاه تبعیض‌آمیزی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با تصریح بر ارتباط دوسویه مدیریت شهری و شهروندان به نقش ویژه یاوران شورا به‌عنوان پل ارتباطی، خواستار تقویت این ارتباط دو سویه و مشارکت شهروندان در اداره و آبادانی شهر شد.

شهردار شیراز با تشریح مهم‌ترین اقدامات در ۱۰۰ روز اخیر گفت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۸۴ پروژه در حوزه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی، حمل‌ونقل ریلی، ترافیکی و محرومیت‌زدایی به ارزشی بالغ‌بر ۷۹هزار میلیارد ریال بخشی از اقدامات شهرداری در راستای خدمت به مردم شیراز بوده است.

عملیاتی شدن برنامه شیراز ۱۴۰۴ با ۴۵ راهبرد، ۵۵ سیاست، ۶ مأموریت و ۹۸۶ پروژه عمرانی بر اساس شعار «شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی» مطابق با گفتمان"سومین حرم اهل‌بیت(ع) از دیگر موضوعاتی بود که اسدی به آن‌ها پرداخت.

انتهای پیام
captcha