مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در زنجان برگزار شد
کد خبر: 4117548
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در زنجان برگزار شد

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با شاره به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت: بیست‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن و عترت بسیج با ثبت‌نام سه هزار و 200 نفر از بسیجیان استان و با استقبال شهروندان زنجانی رو‌به‌رو شد.

مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج

علی نوروزی مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: ثبت‌نام در بیست‌ونهمین دوره مسابقات استانی قرآن و عترت بسیج از اول شهریور آغاز و تا مهرماه امسال ادامه داشت که در نهایت سه هزار و 200 نفر از علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف از سراسر استان ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد حدود دو هزار نفر در بخش بانوان و یک هزار و 200 نفر در بخش آقایان ثبت‌نام کردند. در این دوره از مسابقات، استقبال بالای سنین مختلف خصوصا نونهالان و نوجوانان را شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان یک عدد قابل توجه و بی‌سابقه است، ادامه داد: این تعداد شرکت‌کننده و استقبال علاقه‌مندان مورد تحسین است. لازم به‌ ذکر است که مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در مراحل پایگاهی، حوزه‌ای، ناحیه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله استانی راه یافته‌اند، تصریح کرد: بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات استانی قرآن و عترت بسیج در روزهای پنجشنبه، ششم بهمن‌ماه ویژه بانوان و جمعه، هفتم بهمن‌ماه ویژه آقایان برگزار شد و نفرات برتر اواخر بهمن‌ماه به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در 11 رشته مختلف برگزار شد، گفت: دو بخش خاص در قالب گروهی و خانوادگی به‌عنوان یکی از ابتکارات برنامه‌های قرآنی تلقی می‌شود. این ایده نو که برای دومین سال اجرا شد، در راستای جذب خانواده‌ها و گروه‌های سه تا چهار نفره به آیات الهی، کلام امیرالمؤمنین علی(ع) و امام سجاد(ع) بود.

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تأکید بر اینکه در کنار برگزاری مسابقات، برنامه‌های آموزشی و جنبی نیز تدارک دیده شده است و افراد برگزیده در سیر آموزش قرار خواهند گرفت، یادآور شد: ارتقا افراد و پرورش استعدادها در برنامه‌های آموزشی لحاظ شده و یکی از اهداف مورد توجه است.

انتهای پیام
captcha