برگزاری محافل قرآنی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در اردبیل
کد خبر: 4117657
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

برگزاری محافل قرآنی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و به دنبال محکومیت اهانت غربی‌ها به ساحت نورانی قرآن کریم، مجالس و محافل عظیم قرآنی برگزار می‌شود.

اوقاف و امور خیریه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، هشتم بهمن‌ماه، از اعلام برنامه‌های قرآنی ایام دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: اهانت اخیری که نظام غرب و اروپایی‌ها به ساحت قرآن کریم و اندیشه‌های آرمانی الهی انجام دادند نمودی از سفاحت و ذلت غرب در برابر روشنگری‌ها و پیام پر از مهر و محبت و عاطفه قرآن کریم است که به جای تمسک به آیات این کلام الهی، عده‌ای تلاش می‌کنند تا این مفاهیم را به انحراف بکشانند.

حجت‌الاسلام ستوده تصریح کرد: مردم ولایتمدار اردبیل که همواره به قرآن و اهل بیت عشق و ارادت دارند، در حرکتی نمادین، برپایی محافل و مجالس نورانی قرآنی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در ایام مبارک دهه فجر سعی خواهند کرد تا به این اقدام غربی‌ها واکنش نشان داده و در حقیقت نورانیت و عظمت قرآن کریم را تبیین کنند.

وی گفت: اگر امروز غرب در سراشیبی افول و سقوط قرار گرفته به دلیل دور شدن از مفاهیم انسانی و الهی است و هر قدر این حرکت‌ها ادامه پیدا کند، رذیلت و پلیدی نظام غرب را نشان می‌دهد در حالی که کلام قرآن جز هدایت انسان چیز دیگری نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در قرآن کریم بر همبستگی، وحدت و همگرایی همه مخلوقات به ویژه انسان‌های آزادی خواه تاکید شده و ضرورت دارد با محوریت قرآن همه انسان‌ها به یک نقطه مشترک در مبانی ارزشی و معرفتی دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام ستوده خاطر نشان کرد: ما باید قرآن را از مظلومیت خارج کنیم و تنها راه آن نیز نشر کلام و پیام قرآن در بین گروه‌های مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است که قطعاً در این محافل قرآنی بیشترین حضور و تأثیرگذاری را در این گروه سنی شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل حرکت تجمعی اردبیلی‌ها را در اهانت به ساحت قرآن و اقدام اخیر پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه یادآور شد و تاکید کرد: نه قرآن کریم انسان‌ها را به ذلت دعوت می‌کند و نه سپاه عامل و عنصر تروریسم است بلکه این کج‌فهمی غربی‌ها است که سعی می‌کنند با چنین حرکت‌هایی بی‌هویتی و بی‌اصالتی خود را نشان داده و به رخ بکشند.

انتهای پیام
captcha