تبیین پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب به مردم ضروری است
کد خبر: 4117674
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
امام جمعه اهر:

تبیین پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب به مردم ضروری است

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم ظالمانه دشمنان گفت: ایران یکی از موفق‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورها است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روند پیشرفت، توسعه و آبادانی سرعت گرفت و امروز هرچه داریم به برکت انقلاب اسلامی بوده و باید این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها بین مردم روشنگری و تبیین شود.

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، امروز، هشتم بهمن‌ماه، در آیین افتتاحیه اولین مرحله دوره معارف و اندیشه اسلامی «طرح ولایت» گفت: برگزاری این دوره فرصتی مناسب برای دریافت مسائل دینی و معارف از طریق کتاب، اساتید، گفت‌وگو است که امیدواریم این دوره با حضور بسیجیان ادامه یابد.

وی همچنین ضمن تبریک تقارن دهه فجر و ماه مبارک رجب و روزهای اعتکاف افزود: در این ماه مبارک درهای رحمت خداوند برای همه بندگان باز است و خوش به حال کسی که از این نعمت‌ها بهره‌مند شود.

حاجی‌زاده، در ادامه شناخت اسلام و دین در بین جوانان را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: تنها یک اسلام وجود دارد و آن نیز اسلام ناب، انقلابی و اهل بیتی است.

وی ادامه داد: در مقابل اسلام ناب که جامع‌ترین و کامل‌ترین است، اسلام سکولاریستی یا آمریکایی قرار دارد که بیشتر به ظاهر احکام اعتقاد دارد ولی در اسلام ناب به ابعاد مختلف احکام و دین توجه می‌شود.

امام جمعه اهر افزود: برای شناخت بیشتر و درست دین و اسلام قرائت آنها باید صحیح باشد یعنی بی‌نقص و بی‌عیب باشد و این قرائت توسط امامان، علما و فضلا مانند آیت‌الله مطهری یا آیت‌الله مصباح یزدی که نوشته‌ها و آثارشان در رابطه با دین و اسلام بی‌نقص و بی‌عیب هستند.

وی گفت: در قرائت صحیح دینی و اسلامی جامعیت وجود دارد مثلاً گفته می‌شود اسلام انقلابی و اهل بیت اسلام جامع و کامل است یعنی به مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، احکام دستورات دینی، دنیوی، اخروی، مشکلات جامعه و… توجه ویژه دارد.

امام جمعه اهر، با بیان اینکه افراط و تفریط در اسلام ناب و انقلابی وجود ندارد، گفت: اسلام ناب و اهل بیتی جهان بینی درست و توحید واقعی داشته و انقلاب اسلامی ایران نیز بر مبنای اسلام ناب بوده که الحمدلله این اسلام بعد از امام راحل، رهبر معظّم انقلاب اسلامی اداره می‌شود.

حاجی‌زاده در ادامه به بحث جهاد تبیین که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است و آن را جهاد فوری نیز یاد کرده‌اند اشاره کرد و افزود: تبیین یعنی روشنگری و ایفای وظیفه کردن مشابه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و برای همگان واجب است.

وی همچنین به فعالیت دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ترویج جهاد تبیین و روشنگری مردم در این برهه از زمان بسیار ضروری است.

امام جمعه اهر با اشاره به مشکلات اقتصادی، تحریم ظالمانه دشمنان افزود: ایران یکی از موفق‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورها است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روند پیشرفت، توسعه و آبادانی سرعت گرفت و امروز هرچه داریم به برکت انقلاب اسلامی بوده و باید این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها بین مردم روشنگری و تبیین شود.

حاجی‌زاده، بر ضرورت اجرای جهاد تبیین و روشنگری در مسائل اعتقادی، ارزش‌ها و پایه‌های انقلاب بین جوانان، توضیح حاکمیت دینی، اهداف و آرمان‌های انقلاب، امیدواری، جریان حق و باطل، خانواده، بحث‌های مقاومت، توکل به خدا، جامعیت دینی، دشمن شناسی، شناخت شبهات و روشنفکری، تاب‌آوری نظام در مقابل تحریم‌ها، جریان تحریف، انتظار، امور جوانان، ازدواج، فرزندآوری و… تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha