برخورد فرهنگی جایگزین برخورد خشونت‌آمیز در آسیب‌های اجتماعی شود
کد خبر: 4117879
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

برخورد فرهنگی جایگزین برخورد خشونت‌آمیز در آسیب‌های اجتماعی شود

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان گفت: در بحث مقابلە با آسیب‌های اجتماعی باید برخورد اجتماعی و فرهنگی را جایگزین برخورد انتظامی و خشونت‌آمیز کرد.

فرانک رستگارنسب، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، فرانک رستگارنسب، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کە امروز، هشتم بهمن‌ماه در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: تا زمانی کە آمار و اطلاع دقیقی از آسیب‌های اجتماعی در دست نباشد نمی‌توان برای مقابلە و پیشگیری از آن کاری کرد.

وی افزود: آسیب اجتماعی نوعی پدیدە جمعی و اجتماعی است کە همراە با پیچیدە شدن زندگی اجتماعی اشکال مختلفی بە خود گرفتە و ظهور و بروز آن طیفی از شهروندان را درگیر می‌کند.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: آسیب اجتماعی در دستە پدیدە‌های عام نام بردە می‌شود بە این دلیل کە در همەجا قابل مشاهدە است و همە گروەهای سنی، جنسی، قومی و نژادی را درگیر می‌کند، براین اساس شامل الگوهای متفاوتی از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی پویا و فعال هستند و مدام تولید و بازتولید می‌شود و پایان‌پذیر و تمام شدنی نیستند، اما می‌توان آن را قاعدەمند و قابل پیش‌بینی کرد.

رستگارنسب بیان کرد: سیاست‌گذاری در حوزە آسیب‌های اجتماعی زمانی می‌تواند مؤثر و رضایت‌بخش باشد کە تمام ویژگی‌های آسیب اجتماعی همچون همەجانبە بودن، مشارکتی، شرایط بومی و ... را در نظر گرفت.

وی در ادامە سخنان خود بر برخورد اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: بە جای برخورد انتظامی و خشونت آمیز با آسیب‌های اجتماعی باید برخورد اجتماعی را لحاظ کرد.

رضا طوسی، مدیرکل کمیتە امداد کردستان در ادامە این جلسە نیز گفت: ۳٥ درصد از جامعە هدف کمیتە امداد کردستان افراد زیر ٤۰ سال هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب بە ۹ میلیارد و ٦۰۰ میلیون تومان کمک هزینەهای آموزشی بە مددجویان کمیتە امداد پرداخت شدە است.

طوسی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳٦ میلیارد تومان نیز بە منظور تسهیل‌گری در امور ازدواج جوانان بە مددجویان کمیتە امداد پرداخت شدە است.

انتهای پیام
captcha