ضرورت طراحی فعالیت‌های شاخص قرآنی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی + فیلم
کد خبر: 4117956
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
مهدی سیفی بیان کرد

ضرورت طراحی فعالیت‌های شاخص قرآنی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی + فیلم

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با اشاره به حرکت‌های سخیف در هتک حرمت قرآن بر اجرای فعالیت‌های شاخص قرآنی ویژه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رسانه‌ای کردن این فعالیت‌ها تأکید کرد.

مهدی سیفی، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره هتک حرمت قرآن در برخی کشورهای غربی درباره بهترین و اثرگذارترین اقدام دوستداران قرآن در برابر این اهانت گفت: بهترین کاری که همه ما در جوابیه این اهانت‌ها می‌توانیم به افراد بی‌خرد و دشمنان ساحت مقدس آیات قرآن داشته باشیم، ترویج و تبلیغ چندبرابری آیات قرآن به شیوه‌ مختلف است؛ لذا هر فرد در هر سنگری ازجمله جلسات قرآن، جلسات خانگی، مساجد، فعالان سایبری در فضای مجازی، قرآن‌دوستان در صفحات و کانال‌های مجازی و افراد رسانه‌ای در رسانه‌های خود به نوبه خودشان و در سنگری که قرار دارند این تبلیغ و ترویج را انجام دهند.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود تا نه تنها جامعه قرآنی و دوستداران قرآن بلکه کسانی که با قرآن آشنایی ندارند با این آموزه‌ها بیش از پیش آشنا شده و انس بگیرند؛ لذا باید آنقدر این فعالیت گسترده و افق آن پهناور شود تا به گوش جهانیان برسد که قرآن از آسمان برای زمینی‌ها آمده و این حرکت‌ها و رفتار‌های سخیف به گفته خود قرآن نمی‌تواند نور آیات الهی را خاموش کند.

سیفی در خصوص نوع مواجهه نهاد‌های قرآنی و مسئولان کشورمان و دیگر مسلمانان با این حرکت و رفتار بی‌خردانه گفت: مسئولان ما باید در اینگونه مواقع با برگزاری نشست‌های اضطراری به اتفاق نظر برسند و در چند جهت ازجمله فضای رسانه‌ای، تبلیغی و محافل قرآن، سایت‌ها و... فعالیت مضاعفی را با محوریت آیات نورانی رقم بزنند تا بتواند موجی باشد بر این حرکت‌های سخیف و دردناک که دل جامعه قرآنی و قرآن‌دوستان در سراسر جهان را به درد می‌آورد.

وی در رابطه با بهترین حرکتی که بتواند توجه ایرانیان به مفاهیم قرآن را آن هم با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دهد، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و تعالیم نبوی، نمونه کاملی از حیات طیبه را به مردم جهان عرضه کرد و پس از گذر از فراز و نشیب‌های بسیار، تبدیل به الگویی برای مسلمانان و آزاداندیشان جهان شده است که منشأ تمامی این حرکات تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بوده است.

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ادامه داد: امروز که در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هستیم، شاید بهترین کاری که در این زمینه می‌توان انجام داد تأسی به صحبت‌ها و وصایای حضرت امام خمینی‌(ره) در باب قرآن، مهجوریت آن و ضرورت تبلیغ و ترویج امر قرآن کریم است.

سیفی با بیان اینکه اگر هر ساله بتوانیم فعالیت شاخص قرآنی را اختصاصا ویژه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن کریم است آن هم با اتفاق نظر از دستگاه‌های قرآنی انجام دهیم اثرات و برکات بسیاری خواهد داشت،‌ افزود: رسانه‌ای شدن این حرکت، ارسال خبر آن به خبرگزاری‌های دنیا و کل جامعه قرآنی می‌تواند بهترین کار و از موثرترین اقدامات در این حوزه باشد.

گفت‌وگو از وهاب خدابخشی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha