۱۵۰۰ «ره‌یار تحول» در مدارس انتخاب شدند
کد خبر: 4118057
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

۱۵۰۰ «ره‌یار تحول» در مدارس انتخاب شدند

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ «ره‌یار تحول» از هر منطقه برای شروع تحول در مدارس انتخاب شدند.

مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از یزد، مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، امروز، 9 بهمن‌ در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: دغدغه اصلی ما مسئله تربیت معلم است و روش‌های جدید دیگری برای جذب معلم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: معلم باید به‌گزینی شود و بهترین و شایسته‌ترین فرد برای معلمی انتخاب شود و پس از گزینش باید آموزش‌های لازم را فرا گیرد تا معلم شود؛ لذا بهترین مسیر برای جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان است.

بابایی اظهار کرد: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، نظام آموزش و پرورش با تحولاتی همراه بود، بر این اساس اولین کاری که اتفاق افتاد، ایجاد یک تیم تحول بود و افرادی که در این تیم مستقر شدند نگاهشان به مسئله تعلیم و تربیت متفاوت با نگاه دیگران است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به عنوان نمونه بعد از مدت‌ها وقفه به رغم تصویب اسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، این سازمان شکل گرفت و این موضوع که سال‌ها مغفول مانده بود در این دولت تشکیل شد.

بابایی ادامه داد: آموزش یکپارچه از دوران کودکی تا قبل از دانشگاه آموزش عمومی بود و امروز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفته است و در این سازمان اقدامات خوبی در دست اقدام و پیگیری است. اگر چه این سازمان نوپاست و تشکیل ساختارهای موازی در ادارات و امور استانی کمی زمان‌بر است اما تحولات خوبی در این زمینه رخ می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین افزود: افرادی در استان‌ها که در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت تسلط بسیار خوبی در این موضوع دارند، در این حوزه مستقر شدند و امروز به صورت جدی کار را پیگیری می‌کنند. این افراد، در اولین اقدام، الگوی اجرایی‌سازی سند را استخراج کردند و همچنین در دوره‌ای که در مشهد مقدس برگزار شد، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر «ره‌یار تحول» از هر منطقه برای شروع تحول در مدارس انتخاب شد زیرا معتقد هستیم مسئله تحول مسئله‌ای نیست که از بالا به پایین اتفاق بیفتد، بلکه باید از کف مدرسه رخ دهد.

وی گفت: ایجاد هنرستان‌ها در جوار صنعت و آموزش‌های مهارتی از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که دانش‌آموزان بتوانند مسیر آینده خود را با تفکر و تحول پیدا کنند. مسئله آموزش و پرورش مسئله‌ای نیست که با یک یا دو سال، نتیجه عینی و عملیاتی آن دیده شود چراکه زمانبر است و امید است در چند سال آینده نتیجه آن دیده شود.

انتهای پیام
captcha