برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان به مناسبت دهه فجر
کد خبر: 4118064
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان به مناسبت دهه فجر

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر و اعیاد با برکت رجب، محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان استان در دارالقرآن مرکزی ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

سیدمحمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضویسیدمحمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر و اعیاد با برکت رجب، محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان استان در دارالقرآن مرکزی ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

اصغرزاده بیان کرد: این مراسم به مناسبت دهه مبارک فجر، میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) و امام جواد(ع) با حضور قاریان برجسته کشوری در محل دارالقرآن مرکزی ولی‌عصر(عج) برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی پویش «بصیرت تا شهادت» برگزار شده بود و حدود 7000 نفر از دانش‌آموزان استان در این پویش مشارکت داشتند که از این تعداد 30 نفر به‌عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند و از این 30 نفر، 15 نفر با نظر هیئت داوران انتخاب شدند که پنج نفر در نظرسنجی شرکت کردند و 10 نفر هم به‌صورت قرعه‌کشی از مجموعه کل آثار ارسالی انتخاب شدند و بناست روز پنجشنبه 13 بهمن‌ماه از آثار این افراد تجلیل شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: همچنین درباره «مجمع حافظین دارالقرآن» بنا داریم از برگزیدگان این طرح نیز که از آنها به‌عنوان «سفیران نور» یاد می‌شود تجلیل کنیم.

اصغرزاده ادامه داد: در این طرح به دانش‌آموزان استان در مرکز دارالقرآن ولیعصر(عج) آموزش‌های ویژه‌ای داده شده و آنها پس از آموزش‌های لازم در مدارس به‌عنوان سفیر دارالقرآن با ارائه آموزش‌های قرآنی به دوستان خود، فعالیت می‌کنند که خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است.

وی افزود: این مراسم روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، ساعت ۹ صبح در محل حسینیه و دارالقرآن مرکزی ولیعصر(عج) واقع در امام خمینی 28، کوچه ثبت برگزار می‌شود و علاوه بر حضوری بودن  به‌صورت زنده نیز از طریق شبکه شاد به آدرس @dar_markazi_kh_razavi پخش می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: دو گروه همخوانی پسران مراکز دارالقرآن الکریم یحیی‌بن زید(ع) منطقه تبادکان و گروه همخوانی دختران مرکز دارالقرآن الکریم امام رضا(ع) ناحیه ۳ مشهد به مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی کشوری راه یافتند.

وی بیان کرد: مرحله نهایی این مسابقات در بهمن‌ماه سال جاری به‌صورت حضوری و به میزبانی آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha