ادامه ثبت‌نام جشنواره قرآنی وزارت علوم تا پایان بخش دانشگاهی
کد خبر: 4118120
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
احسان خامنوی‌خیابانی خبر داد:

ادامه ثبت‌نام جشنواره قرآنی وزارت علوم تا پایان بخش دانشگاهی

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به سیستمی شدن ثبت‌نام در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت:‌ ثبت‌نام سیستمی باعث می‌شود، اطلاعات و تحلیل‌های دقیق‌تری در مورد دانشگاه‌ها، دانشجویان، رشته‌های جشنواره و ... به دست بیاید و تا پایان بهمن‌ماه مشتاقانه منتظر حضور دانشجویان هستیم.

دستاوردهای سیستمی شدن ثبت نام در جشنواره قرآنی وزارت علوم؛ برگزاری اختتامیه بخش دانشگاهی همزمان با جشن‌های شعبانیه

احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به سامانه‌ای شدن فرایند ثبت‌نام سی‌وهفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام سیستمی باعث می‌شود اطلاعات و تحلیل‌های دقیق‌تری در مورد دانشگاه‌ها، دانشجویان، رشته‌های جشنواره و ... به دست آید.

وی با اشاره به اینکه در پایان فرایند ثبت‌نام آمار اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: در همین مدت ثبت‌نام، ذائقه‌ها شناسایی و رشته‌های پرمخاطب و جذاب احصا شده است و تعداد دقیق شرکت‌کنندگان هر رشته به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، در حالی که ادوار قبل به صورت تخمینی اعلام می‌شد.

خامنوی‌خیایانی با اشاره به اینکه سامانه ثبت‌نام تا پایان مرحله دانشگاهی باز خواهد بود، بیان کرد: آمار ثبت‌نام‌کنندگان به صورت روزانه در حال افزایش است و با توجه به اینکه تا پایان بهمن‌ماه سامانه باز خواهد بود، این آمار افزایش خواهد یافت. همچنین برنامه‌ریزی شده است تا قبل از نیمه اسفندماه و در آستانه جشن‌های شعبانیه مراسم اختتامیه بخش دانشگاهی در دانشگاه‌های مختلف در قالب تجلیل از برگزیدگان در کل کشور برپا می‌شود.

وی در مورد تمهیدات برخی دانشگاه‌ها برای جذب بیشتر دانشجویان و خودجوش بودن یا ابلاغی بودن این تمهیدات اظهار کرد: این موضوع در اختیار ستاد برگزاری بخش دانشگاهی قرار گرفته است. یکی از مهمترین امور این دوره است که کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها را محور برگزاری جشنواره قرار دادیم، یعنی دبیر کانون قرآن و عترت هر دانشگاه به عنوان دبیر اجرایی مرحله دانشگاهی جشنواره معرفی شد، بدین شکل، کار، نشاط دانشجویی بیشتری پیدا می‌کند.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در خصوص جوایز نیز وضعیت به همین صورت است، وقتی خود دانشجو مجری برگزاری باشد، بیشتر با ذائقه دانشجویان آشناست و می‌داند چه بسته‌های تشویقی و انگیزشی را در نظر گیرد و لذا در دانشگاه‌های مختلف و با تنوع قابل قبولی کار جذب دانشجویان صورت گرفته است.

خامنوی‌خیابانی در پایان در مورد زمان برگزاری آزمون کتبی اظهار کرد: تا پایان بهمن‌ماه مسابقات رشته‌های بخش آوایی در مرحله دانشگاهی در دانشگاه‌ها برگزار و هفته اول اسفندماه هم آزمون کتبی رشته‌های بخش معارفی برپا خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha