خدمت‌رسانی 230 جهادگر در مناطق زلزله‌زده خوی
کد خبر: 4118132
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

خدمت‌رسانی 230 جهادگر در مناطق زلزله‌زده خوی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 230 جهادگر در قالب 40 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده خوی به مردم خدمت می‌کنند.

خدمت‌رسانی 230 جهادگر در مناطق زلزله‌زده خویسردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی گفت: گروه‌های جهادی از همان لحظات اولیه زمین‌لرزه با سازماندهی و آمادگی بالا کار کمک‌رسانی به مردم  آسیب‌دیده در خوی و روستاهای تابع را آغاز کردند؛ به طوری که در حال حاضر ۴۰ گروه جهادی از شهرستان‌های خوی، سلماس، ارومیه و ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه، زمین‌لرزه خسارت قابل‌توجهی به ۷۰ روستا وارد کرده است، افزود: روستاهای فیرورق، وار و پره بیشترین میزان خسارت را متحمل شدند، در سطح شهرستان خوی هم ریزش نمای ساختمان‌ها و آتش‌سوزی منازل از جمله خرابی‌هایی بوده که زلزله به بار آورده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از ایجاد قرارگاه جهادی در خوی برای امدادرسانی به اقشار مختلف مردم خبر داد و گفت: این قرارگاه با حضور 230 جهادگر ایجاد می‌شود.

وی از راه‌اندازی 10 قرارگاه منطقه‌ای، 25 قرارگاه محله‌ای در 70 روستای زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: اقداماتی نظیر تهیه و توزیع چادر، باز کردن راه‌های برفی منتهی به روستاهای آسیب‌دیده و آواربرداری از جمله خدمات و امدادرسانی‌های این قرارگاه است.

فرمانده سپاه شهدای استان خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه آمبولانس اعزامی از ارومیه و سایر شهرستان های استان، در محوطه سپاه خوی مستقر هستند، همچنین حسینیه سپاه خوی برای اسکان بانوان و کودکان آماده شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه پس‌لرزه‌ها در این شهرستان همچنان ادامه دارد بر لزوم حفظ آرامش خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: همکاری با گروه‌های جهادی باعث می‌شود، مدیریت بحران سهل‌تر شود.

انتهای پیام
captcha