پیش‌بینی بودجه ۷هزار میلیاردی شهرداری قم برای سال آینده
کد خبر: 4118170
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
سقائیان‌نژاد خبر داد:

پیش‌بینی بودجه ۷هزار میلیاردی شهرداری قم برای سال آینده

شهردار قم با اشاره به بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم بیان کرد: پیشنهاد شهرداری قم برای بودجه سال آینده حدود ۷ هزار میلیارد تومان است.

پیش‌بینی بودجه ۷هزار میلیاردی شهرداری قم برای سال آیندهبه گزارش ایکنا از قم، مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم در نشست با اصحاب رسانه که امروز نهم بهمن‌ماه در سالن‌ همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، بیان کرد: کار شهرداری به صورتی است که خودش را سر سفره مردم نشان می‌دهد درواقع خدمات شهرداری به‌طور مستقیم برای زندگی مردم اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه در سال دوم برنامه ۱۴۰۴ هستیم، افزود: بودجه‌ ۴هزار و ۶۰۰ میلیاردی سال اول برنامه ۱۴۰۴ تأمین شد و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳‌مرحله افتتاحیه با هزینه ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان داشتیم.

شهردار قم با بیان اینکه وارد جریان‌های سیاسی استان قم نمی‌شوم، گفت: بودجه شهرداری در ۱۴۰۱ در حدود ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد بسته شد اما در اصلاحیه به حدود ۵هزار و ۲۰۰ میلیارد رسیدیم و تا پایان سال به حدود ۶هزار میلیارد خواهیم رسید.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۵هزار میلیارد پروژه‌های شهرداری تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار کرد: نظام و چارچوب شهرداری قم زبانزد همه ادارات دولتی استان است و به هیچ‌وجه مسائل حاشیه‌ای در کار شهرداری اختلال ایجاد نکرده‌است.

شهردار قم با اشاره به بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم ادامه داد: پیشنهاد شهرداری قم برای بودجه سال آینده حدود ۷ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در بودجه شهرداری، به توازن منطقه‌ای توجه می‌شود و درآمد از مناطق برخوردار دریافت و در مناطق ۲ و ۶ که محروم‌تر هستند هزینه می شود، اکنون شرایط منطقه ۲ بهتر شده ولی هنوز منطقه ۶ نیازمند رسیدگی است که بودجه آن بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

شهردار قم از ساخت ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در استان قم در سال آینده خبر داد و گفت: در ۵ محور فردوسی، جمهوری، عماریاسر، کبیری و شهید سلیمانی توزیع می‌شود.

سقائیان ‌نژاد در ادامه با اشاره به پیوست فرهنگی طرح‌های شهرداری گفت: بر اساس نوع کار، پیوست فرهنگی به گونه‌ای تعریف می‌شود که رعایت مباحث رفتاری و سنت در طرح.ها رعایت شود و هر طرحی پیوست فرهنگی خودش را دارد.

وی گفت: مباحث مختلف فرهنگی و زیست محیطی در تمامی طرح‌های شهرداری مطرح است و همه طرح‌ها، هم‌ پیوست زیست محیطی و هم پیوست فرهنگی دارد.

انتهای پیام
captcha