برنامه‌های ولادت امام جواد(ع) با شعار «امام جواد(ع)؛ امام جوان، امام جهاد تبیین»
کد خبر: 4118174
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

برنامه‌های ولادت امام جواد(ع) با شعار «امام جواد(ع)؛ امام جوان، امام جهاد تبیین»

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع)، برنامه‌های ولادت امام جواد(ع) و روز پسر را با شعار «امام جواد(ع) امام جوان، امام جهاد تبیین» تشریح کرد.

مهدی رحب‌پور، مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی رجب‌پور، مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع)، امروز نهم بهمن‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های میلاد با سعادت امام جواد(ع) که با حضور اصحاب رسانه در محل مسجد جوادالائمه برگزار شد، اظهار کرد: همواره معتقد هستیم که اگر تمام مباحثی که جوانان در خصوص آن‌ها شبه دارند، به درستی برای آن‌ها تبیین کنیم قطعا که بسیاری از موانع و مشکلات حل خواهد شد و با توجه به اینکه امام نهم ما امام جوانی بودند و بیشترین پاسخ دهنده دوران خود نیز بودند و به نوعی تبیین ، بر همین اساس فعالیت‌های خود را طبق این شعار محوری «امام جواد(ع)؛ امام جوان، امام جهاد تبیین» ریل‌گذاری کرده‌ایم.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) گفت: همانگونه که همه ما می‌دانیم مسجد به عنوان پایگاه تمام فعالیت‌های مختلف مردمی از گذشته تا کنون بوده است و خوشبختانه به واسطه مسجد نیز شاهد فعالیت‌های بسیار با ارزشی اعم از فرهنگی، هنری، خیرخواهانه و مومنانه بوده‌ایم.

رجب‌پور اضافه کرد: و امروز هم مسجد جوادالائمه(ع) یکی از این مساجدی است که تمام این فعالیت‌ها را در خود گنجانده و خادمین این پایگاه حتی در ایام کرونا نیز از انجام اقدامات مومنانه و خیرخواهانه خود چشم‌پوشی نکردند و خوشبختانه اقدامات بسیار ارزنده‌ای را ثبت کردند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که به جرات می‌توان گفت که کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) در دوران کرونا بسیار تاثیرگذار بود، به گونه‌ای که توانست برای بیش از 320 زوج جوان جهیزیه تهیه کند و البته که اقدامات ارزشمند دیگری را هم در آن دوران انجام داد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) با اشاره به 9 برنامه‌ای که به مناسبت میلاد با سعادت امام جواد(ع) تدارک دیده شده است، گفت: اولین مراسم، مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در روز سه شنبه 11 بهمن‌ماه و شب میلاد امام جواد(ع) از ساعت 19 خواهد بود که از عرصه میدان شهدا شروع و به حرم مطهر رضوی ختم می‌شود و جشن اصلی هم در رواق دارالهدایه برگزار خواهد شد.

رجب‌پور بیان کرد: برگزاری نشست علمی تخصصی«مولود با برکت» در روز چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در محل دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) که با حضور اساتید دانشگاه خواهد بود و محفل شعر«مولود با برکت» و جشن‌های ملی مذهبی در 70 نقطه شهر مشهد.

وی اظهار کرد: پویش ملی مطالعاتی و مسابقه کتابخوانی«مرا با خودت ببر» که توسط مظفر سالاری نوشته شده است را در این ایام خواهیم داشت که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه نسخه الکترونیکی و چاپی این کتاب و شرکت در مسابقه به آدرسwww.3raj.ir  مراجعه کنند. 

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) گفت: این مسابقه تا 22 بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و با توجه به همکاری که با سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و موسسه به‌نشر داشته‌ایم بناست که به 9 نفر از برندگان این مسابقه جوایز معنوی عتبات عالیات و مرقد امام جواد(ع)، اهدا کنیم.

رجب‌پور اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، فرهنگی، نورافشانی و ماشین نویسی در سطح شهر با شعار #یا_جواد_ابن_الرضا با مرکزیت میدان شهدا و شعبات 9گانه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع). همچنین پیگیری ثبت و تثبیت نامگذاری روز ولادت امام جواد(ع) به عنوان روز پسر و مطالبه نامگذاری یک خیابان متصل به حرم به نام امام جواد(ع) که امیدواریم این اقدام به نتیجه برسد و همکاران در شهرداری این طرح را اجرایی کنند، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

وی بیان کرد: اجرای پویش ملی «پسران آسمانی» در جهت ترویج، تبلیغ و تشویق نامگذاری کودکان به دنیا آمده مزین به نام‌های مولا علی(ع)، آقا جوادالائمه(ع) و حضرت زهرا(س) در این ایام. در راستای اجرای این طرح آن دسته از افرادی که از از تاریخ 10 الی 13 رجب خداوند به آن‌ها فرزندی عطا می‌کند و نامشان مزین به نام جواد، محمدجواد، علی، زهرا و فاطمه است می‌توانند عکس شناسنامه فرزند خود را به شماره 09101161776 در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال نمایند و ما بسته‌های متبرکی را به آن‌ها هدیه خواهیم داد.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) گفت: مسابقات آذین‌بندی منزل، محله، مدرسه، مسجد، دانشگاه و... به مناسبت 10و 13 رجب و 22 بهمن که افراد برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تصاویر خود را به شماره 09101161776 در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال نمایند و به قید عرقه نیز به 9 نفر هدیه یک میلیون تومانی به همراه هدایای معنوی اهدا خواهد شد.

رجب‌پور اظهار کرد: همچنین اجرای طرح «نذر نهم» نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است که در راستای این طرح هر ایرانی می‌تواند غذای متبرک و کیک تولدی به مناسبت میلاد امام جواد(ع) طبخ و آن را بین همسایگان نیازمند خود توزیع کند.

وی اضافه کرد: البته طرح طبخ غذا، مختص این ایام نیست بلکه از سال 1399 و در تاریخ 99.9.9 این طرح راه‌اندازی شد و از آن سال تا کنون نیز ین طرح همچنان به قوت خود باقی مانده و فعالان کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) در روز نهم هر ماه به سبب امام نهم؛ امام جواد(ع) بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان و حاشیه شهر توزیع می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) بیان کرد: همچنین اقدام دیگری که صورت گرفته این است که به دنبال این طرح، 9 نفر از بازماندگان از تحصیل شناسایی شدند و اکنون تحت حمایت‌های خوبی از سوی این کانون قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha