کاهش آسیب‌های فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای است
کد خبر: 4118216
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

کاهش آسیب‌های فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای است

استاندار یزد فضای مجازی را مسئله‌ای فراگیر، چند وجهی و یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها دانست و گفت: کاهش آسیب‌های فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه است.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 9 بهمن در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که به منظور بررسی طرح اردوگاه سواد رسانه‌ای نوجوانان سراج و هم‌اندیشی در خصوص راهکارهای بهبود برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی برگزار شد، فضای مجازی را مسئله‌ای فراگیر، چند وجهی و یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها دانست و گفت: در سال‌های اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا و رویکرد آموزش مجازی دانش‌آموزان، آسیب‌های فضای مجازی بیش از پیش فراگیر شد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه است اظهار کرد: طرح اردوگاه سواد رسانه‌ای نوجوانان سراج؛ یکی از طرح‌های عملیاتی است که با فعالیت‌های جذاب به افزایش توانمندی و مهارت دانش‌آموزان در تحلیل موضوعات ارائه شده در فضای مجازی کمک می‌کند.

استاندار یزد از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی حمیدیا به جهت توجه به مسائل فرهنگی و تأمین فضای مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه طرح فوق به تنهایی پاسخگوی نیازهای مخاطبان فضای مجازی نیست، افزود: یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی جهت‌دهی طرح‌های خوب موجود در هر حوزه و هم افزا کردن آنها، به منطور شکل‌گیری جریان عمومی برای اصلاح گزاره‌های غلط فرهنگی موجود در جامعه است.

فاطمی همچنین به اهمیت شبکه‌سازی فضای مجازی و هم‌افزایی صفحات، کانال‌ها و گروه‌های مؤثرِ دارای مخاطبان زیاد جهت جریان‌سازی رسانه‌ای مؤثرتر در خصوص موضوعات مختلف تأکید کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود موضوعات مطرح شده در نشست پیرامون بهبود برگزاری مراسم‌ ملی و مذهبی اشاره و بیان کرد: این مراسم‌ باید به صورت مردم‌محور و با حمایت و نظارت دولت، باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

انتهای پیام
captcha