دیدار رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با فرماندار این شهرستان
کد خبر: 4118374
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با فرماندار این شهرستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با فرماندار اردبیل دیدار و در مورد توسعه همکاری‌های دو جانبه تبادل نظر کردند.

محمداعتماد اعجازی فرماندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدمحمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل، دهم بهمن‌ماه، در نشست مشترک با رئیس جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: با توجه به تجربیات جهاددانشگاهی اردبیل در زمینه گردشگری فرمانداری آماده عقد تفاهم‌نامه با این نهاد علمی – فرهنگی با هدف رفع خلاء‌های موجود در سطح استان است.

فرماندار اردبیل همچنین در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه اشتغال‌زایی در قالب طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه همکاری بررسی‌های لازم را در زمینه اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار به صورت مشاغل خانگی در حاشیه شهر اردبیل انجام دهد تا برنامه‌ریزی لازم در خصوص اقدامات اولیه به عمل آید و فرمانداری اردبیل برای ارائه وام‌های مورد نیاز نیز برنامه‌ریزی لازم را خواهد کرد .

وی کارهای انجام شده در بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی را قابل تقدیر عنوان کرد و ادامه داد: برای آگاهی عموم مردم از این دستاوردها باید در قالب نمایشگاه و یا تبلیغات رسانه ای این فعالیت‌های به اطلاع مردم برسد.

فرماندار اردبیل همچنین به ضرورت برگزاری آموزش در بخش‌های مختلف در راستای جذب گردشگر و ماندگاری بیشتر مسافران تاکید کرد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی بهترین روش برای توسعه همه جانبه بویژه توسعه گردشگری است .

مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست ضمن قدردانی از تامین اعتبار در زمینه فعالیت‌های سلامت باروری جهاد دانشگاهی اردبیل، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده و حمایت مسئولین و خیرین استان اردبیل اقدامات لازم در زمینه اخذ پروانه ساخت بیمارستان پیشگیری و درمان سرطان جهاد دانشگاهی انجام شده و به بزودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد .

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: این نهاد انقلابی همواره در استان دغدغه محور حرکت کرده است با توجه به اینکه درمان ناباروری و سلامت باروری در سنوات گذشته یکی از دغدغه های استان بود بنابراین با راه اندازی مرکز درمان ناباروی قفقاز توانست بخشی از مشکلات استان را مرتفع نماید .

وی ادامه داد: امروز درمان و پیشگیری از سرطان دغدغه دیگر استان است و جهاددانشگاهی سعی دارد با احداث و راه اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان این مشکل را نیز مرتفع نماید که یک طبقه از این بیمارستان به غربالگری و ارائه خدمات درمانی در زمینه این بیماری اختصاص خواهد یافت .

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان اردبیل توسط این نهاد انقلابی اشاره کرد و افزود: در ایام دهه فجر با حضور در نمایشگاه فرش دستباف استان یکی از دستاوردهای این طرح ملی که طراحی فرش بومی شهرستان گرمی می باشد با حضور پیشکسوتان و مسئولین استان رونمایی خواهد شد .

اوچی‌اردبیلی با اشاره به افتتاح پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته در جهاددانشگاهی اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل هر ساله 750 هزار تن سیب زمینی تولید می‌شود، حدود 250 هزار تن که درجه دو و سه محسوب می شود به علت کمبود زیرساخت‌های انبارداری و سردخانه در سنوات گذشته و همچنین استفاده بی رویه از سموم و کودهای شیمیایی دور ریز می‌شود که در راستای استفاده از این ظرفیت با تلاش جهادی همکاران در طی 3 سال ضمن پتنت، تولید نشاسته صنعتی به عنوان مبرد مته‌های حفاری در صنعت نفت با اخذ مجوز از پژوهشگاه وزارت نفت در جهاددانشگاهی اردبیل به عنوان پایلوت نیمه صنعتی در حال تولید است.

انتهای پیام
captcha