سه دستورکار صهیونیسم بین‌الملل برای توسعه فضای حیاتی + صوت
کد خبر: 4118398
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
صدرالحسینی مطرح کرد:

سه دستورکار صهیونیسم بین‌الملل برای توسعه فضای حیاتی + صوت

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به نقش پیروزی، تداوم و نفوذ جهانی انقلاب اسلامی در افزایش روند اهانت به مقدسات در دهه‌های گذشته گفت: اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی سه ضلع مثلثی است که در دستور کار صهیونیسم بین‌الملل قرار دارد و آنها سعی دارند با افزایش هراس نسبت به این سه مؤلفه فضای حیاتی و تنفسی خود را توسعه دهند.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره دلایل و اهداف تشدید هتک حرمت به مقدسات در غرب به ویژه در یکی دو دهه اخیر گفت: یکی از مهمترین دلایل توهین و جسارت به نمادها و ارزش‌های ادیان توحیدی به ویژه قرآن کریم در کشورهای اروپایی، حاکمیت و سلطه صهیونیسم بین‌الملل بر ابعاد و ارکان مختلف قدرت در این کشورها است. در واقع با توجه به اینکه صهیونیسم بین‌الملل به دنبال دین‌زدایی است لذا تلاش وافری در تولید افکار پلیدی همچون شیطان‌پرستی و حرکت‌های بر ضد همه ادیان توحیدی دارد.

وی افزود: از طرفی رشد گرایش به اسلام در کشورهای غربی و افزایش مراکز عبادی اسلامی اعم از مساجد، مراکز تبلیغی و حتی محافل خانوادگی، صهیونیسم بین‌الملل را بیش از پیش تحریک می‌کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد علیرغم اینکه برخی از مواقع شاهد اهانت برخی از اصحاب کلیسا به قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) هستیم اما مدیریت پشت صحنه کاملا به دست صهیونیسم بین‌الملل است که امری کاملا روشن و واقعی است و شاید یکی از دلایلی که صهیونیسم بین‌الملل تلاش می‌کند اصحاب کلیسا را برای اهانت به مقدسات اسلامی تحریک کند، ایجاد یک جنگ صلیبی دیگر در قرن بیست و یکم است.


بیشتر بخوانید:


صدرالحسینی درباره نسبت میان وقوع و تداوم انقلاب اسلامی با افزایش اقدامات اسلام‌هراسانه گفت: انقلاب اسلامی با عنایت به تقویت اسلام در جهان با این رویکرد و تفکر در قرن 20 پدیدار شد که اسلام یک دین مخدر و ساکن‌کننده نیازهای بشری نیست بلکه اتفاقا محرکی برای خیزش ملت‌ها علیه سلطه‌گری و همه نمادهای اسارت بشری و نشان دادن راه رهایی از یوغ سلطه‌گران است و این باعث شده انقلاب اسلامی با این نوع نگاه به اسلام موقعیت خاصی در جهان پیدا کند.

تشدید اسلام‌هراسی پس از انقلاب

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: به عبارتی امروز همه مسلمانانی که با نظام سلطه مخالف هستند انقلاب اسلامی را پشتوانه و حامی خود می‌دانند و لذا صهیونیسم بین‌الملل یکی از موانع اصلی رسیدن به اهداف شیطانی خود را انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به منزله پرچمدار آن می‌داند و در همین راستا از ابعاد مختلف تلاش دارد که مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند.

وی با اشاره به آزادگی در جهان و توسعه اسلام ضد سلطه به منزله شعارهای اصلی انقلاب اسلامی گفت: به همین دلیل است که در دوران پس از انقلاب اسلامی شاهد گسترش بیشتر اسلام‌هراسی در غرب هستیم. در حقیقت با قدرت‌یابی جمهوری اسلامی، نفوذ روزافزون منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی و به ویژه پرچمداری حمایت از آزادی قدس و فلسطین در دو دهه گذشته جسارت به مقدسات و نمادهای اسلامی را بیش از گذشته مشاهده می‌کنیم. به خصوص اینکه امروز برخی از مردم در دنیای غرب نیز به مسئله فلسطین حساسیت پیدا کرده و علاقه‌مند به حمایت از مظلومیت فلسطینیان هستند که این پدیده برای صهیونیسم بین‌الملل بسیار نگران‌کننده است.

صدرالحسینی تأکید کرد: از این منظر امروز اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی سه ضلع مثلثی است که در دستور کار صهیونیسم بین‌الملل قرار دارد و تقویت اسلام، ایران و شیعه فضای تنفس صهیونیسم بین‌الملل را تنگ‌تر می‌کند و به همین دلیل آنها سعی دارند با افزایش هراس نسبت به این سه مؤلفه فضای حیاتی و تنفسی خود را توسعه دهند. در واقع اگر اسلام مدنظر امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، اسلام مبتنی بر ضدیت با نظام سلطه و استکبار و ارائه‌دهنده یک الگوی حکمرانی دینی و مستقل از مکاتب بشری و الحادی نبود و تنها محدود به یک اسلام ظاهری و عبادی محض بود، به جرئت می‌توان گفت شاهد شدت گرفتن امواج اسلام‌هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در غرب با طراحی و برنامه‌ریزی صهیونیسم بین‌الملل نبودیم.

راهکار‌های علمی مقابله با اهانت به مقدسات

صدرالحسینی درباره مهمترین و اثرگذارترین راهکارها برای مقابله با اهانت به مقدسات اسلامی در جوامع غربی گفت: برای مقابله با این پدیده، کارهای متنوع و متعددی باید انجام داد. اولین اقدام در سطح دولت‌های اسلامی است که در این راستا با تشکیل جلسات میان سران دولت‌ها می‌توان برای مقابله با این پدیده برنامه‌های مختلفی را با هماهنگی و همکاری دولت‌ها طراحی کرد. اقدام دیگر توجه به مسئله دیپلماسی پارلمانی است. در این زمینه نمایندگان ملت‌ها در مجالس کشورهای اسلامی می‌توانند در مجامع و نشست‌های پارلمانی مانند نشست اخیر پارلمان‌های سازمان همکاری اسلامی در الجزایر، گردهم آمده و پیرامون این مسئله بحث و تبادل نظر کنند و آن را یکی از محورهای مهم جلسات خود قرار دهند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود:‌ اقدام دیگر در حوزه ملت‌ها و به عبارتی در سطح سازمان‌های مردم‌نهاد در کشورهای اسلامی است تا گفت‌وگوها میان این تشکل‌ها در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی به یک گفتمان غالب در سطح مردمی تبدیل شود. وظیفه دیگر در زمینه مبارزه با اسلام‌هراسی بر عهده رسانه‌هاست. رسانه‌های جهان اسلام می‌توانند با محور قرار دادن مشترکات در زمینه دشمن‌شناسی و معرفی حقیقت اسلام و تولید محتوای مناسب در جوامع غربی فعالیت کرده و با ارائه چهره نورانی و مترقی اسلام، سناریوی صهیونیسم بین‌الملل را برای ارائه تصویری خشن، منحط و ضد بشری از اسلام بی اثر بگذارند.

وظیفه ویژه اصحاب کلیسا و پاپ 

صدرالحسینی ابراز کرد: اقدام دیگر در این زمینه برعهده مبلغان، علما، دانشگاهیان و نخبگان جهان اسلام است. این گروه‌ها باید ابعاد مختلف اسلام از جمله نگاه اسلام به انسان و جامعه را تبیین کنند و آگاهی و شناخت جهانیان را نسبت به ابعاد مختلف اسلام ارتقا دهند. راهکار مؤثر دیگر تقویت نشست‌های بین‌الادیانی و گفت‌وگوی میان علمای دینی مسیحی و اسلامی است. در حقیقت سران و رهبران ادیان توحیدی باید با نشان دادن حساسیت خود نسبت به توهین به مقدسات ادیان الهی، با هم‌اندیشی‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک علمی و کارشناسی به تبیین دلایل این حملات و نحوه مقابله با آن بپردازند.

کد

صدرالحسینی به طور خاص به وظیفه کلیسا و پاپ در اروپا پرداخت و گفت: با توجه به نفوذ نسبی پاپ در میان سران کشورهای اروپایی، او می‌تواند تحذیرها و هشدارهای لازم را در خصوص گسترش اهانت به مقدسات دینی و تبعات منفی آن در غرب برای آنان تشریح کند تا سران کشورهای غربی تحت فشار صهیونیست‌ها اجازه ندهند این هتک حرمت‌ها تحت پوشش آزادی بیان انجام شود.

انتهای پیام
captcha