کسب جایگاه نخست مسابقات رشته‌های معارفی قرآن توسط بانوان کرمانشاهی
کد خبر: 4118622
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

کسب جایگاه نخست مسابقات رشته‌های معارفی قرآن توسط بانوان کرمانشاهی

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از کسب جایگاه نخست مسابقات رشته‌های معارفی قرآن کریم توسط دو بانوی کرمانشاهی خبر داد و گفت: رتبه‌های نخست رشته‌های تفسیر و صحیفه سجادیه در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به دو بانوی کرمانشاهی اختصاص یافت.

ساحل سهیلی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

ساحل سهیلی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از کسب جایگاه نخست مسابقات رشته‌های معارفی قرآن توسط بانوان کرمانشاهی خبر داد و اظهار کرد: با اعلام نفرات برتر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارفی دو بانوی کرمانشاهی موفق به کسب رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات در رشته تفسیر صبا صادقی موفق به کسب رتبه اول کشوری و در رشته صحیفه سجادیه هانیه فیروزآبادی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند.

سهیلی با اشاره به برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، گفت: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در چهار مرحله منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد و در این دوره شاهد درخشش بانوان کرمانشاهی در تمامی مراحل این مسابقات بودیم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره بر ضرورت کاربردی کردن مفاهیم قرآنی و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه قرآن کریم باید در سبک زندگی ما قرار بگیرد، بیان کرد: فعالیت در بخش‌های تفسیری و معارفی قرآن کریم باید در دسترس همگان قرار بگیرد بر این اساس کاربردی‌سازی و آسان‌سازی این بخش در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برای نخستین بار به معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به شیوه کاملاً مستقل پرداخته شده و صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، تفسیر کلام‌الله از زبان امام معصوم هستند که به درک کامل قرآن کمک می‌کنند.

سهیلی در پایان اظهار کرد: باید پیام ناب قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه استخراج شود و در اختیار جوانان قرار گیرد و در این راستا باید برای نشر معارف قرآن کریم تمام تلاش خود را بکارگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha