اجرای ۱۵ هزار ویژه‌برنامه دهه فجر در استان مرکزی
کد خبر: 4118630
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

اجرای ۱۵ هزار ویژه‌برنامه دهه فجر در استان مرکزی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری 15 هزار ویژه‌برنامه به مناسبت دهه فجر در استان، گفت: این برنامه‌ها با گلباران بیت قدیمی امام راحل در خمین و حجره طلبگی ایشان در اراک آغاز می‌شود.

حجت الاسلام هادی خلیلی،

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 11 بهمن در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزار شد، داشتن قوه تفکر و تعقل را یکی از امتیازات بشر دانست و ادامه داد: حکمرانی صالحان و قرار گرفتن زمین برای عبادت از جمله دلایلی است که این نعمت الهی در اختیار انسان قرار گرفت.

وی مهم‌ترین لازمه‌ حکومت صالحان بر زمین را وجود رهبرانی صالح دانست و با بیان اینکه حضرت آدم (ع) اولین حاکم صالح برزمین است و پس از ایشان سایر انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) عهده‌دار این مهم بودند، به فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند پس از معصومین بزرگان شیعه و فقها به اذن عام حکومت جامعه اسلامی را در دست می‌گیرند استناد کرد و افزود: به اذن و خواست عموم مردم ایران حکومت اسلامی در 44 سال قبل به رهبری امام راحل بنیان نهاده شد و پس از ایشان زمام حکومت به دست مقام معظم رهبری سپرده شد.

خلیلی با بیان این مطلب که حکومت صالحان از سوی امام(ره) با تکیه بر پشتوانه و حمایت مردمی و اتکا به قدرت خداوند متعال در ایران پس از 2500 سال حکومت شاهنشاهی تشکیل شد، اضافه کرد: پایه‌های نهضت انقلاب بر ستون اسلام ناب محمدی، قرآن و ولایت‌فقیه استوارست و هدایت و راهنمایی امامین انقلاب توانست کشور و نظام را به افتخار  و سربلندی برساند.

برگزاری 50 محفل انس با قرآن

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در استان اشاره و تصریح کرد: «ایران استوار، 44 سال افتخار» شعار دهه فجر امسال است و در این ایام 15 هزار برنامه در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود. در این ایام از سوی کمیته قرآن 50 ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در نظر گرفته شده است.

خلیلی نفی طاغوت و پیروی از احکام دینی و قرآنی را از نشانه‌های ایمان بیان کرد و گفت: مردم ایران در دوران قبل از انقلاب این دو اصل مهم را اولویت قرار داده و به مبارزه با رژیم پهلوی برخاسته و با رهبری امام(ره) و سایر علما مبارزات خود را تا پیروزی به سرمنزل مقصود رساندند.

خلیلی از تشکیل 25 کمیته تخصصی استانی از جمله اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و قرآنی، کمیته ایثارگران، بسیج و نیروهای مسلح، حوزه و روحانیت، دانشجویان و دانشگاهیان، رسانه ملی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، کمیته روستایی و عشایری، زنان و خانواده، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگیان و دانش‌آموزی، کمیته روستایی و عشایری، فضای مجازی، قوه قضائیه، کمیته کارگری و کارآفرینی، کمیته کودک و نوجوان، مساجد، کمیته ورزش و جوانان، دستگاه‌ها و نهادها، هنرمندان و رسانه‌ها و افتتاح پروژه‌ها خبر داد و گفت: به موازات این کمیته‌ها 12 ستاد شهرستانی، 35 ستاد شهری و 150 ستاد مردمی نیز تشکیل شده است.

تبیین دستاوردهای نظام

وی امید و نشاط‌آفرینی و تبیین دستاوردهای نظام در طول 44 سال را از رویکردهای برنامه‌های دهه فجر برشمرد و ادامه داد: برنامه‌های این ایام از فردا، 12 بهمن با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بیت قدیمی امام راحل در خمین و گلباران حجره طلبگی ایشان در اراک و نواخته شدن زنگ انقلاب آغاز می‌شود. سخنران برنامه خمین استاندار و نماینده ولی‌فقیه و سخنران اراک نیز فرماندار یا شهردار هستند.

خلیلی به برگزاری مراسم «مهمانی لاله‌ها» در 648 نقطه شهری و روستایی استان در روز پنج‌شنبه، 13 بهمن خبر داد و افزود: افتتاح پروژه‌های یک‌ساله دولتی و خصوصی در شهرستان‌ها، برگزاری پیش کنگره تجلیل از بانوان شاخص، نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس، برگزاری همایش معرفی بانوان موفق کارآفرین، برگزاری کارگاه‌های تخصصی بانوان، اجرای هزار ویژه‌برنامه جشن انقلاب در مدارس و اماکن عمومی، اعزام ۳۰۸ دانش‌آموز زائر اولی به مشهد مقدس، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات متعد فرهنگی، برپایی نمایشگاه ویژه کارخانجات و صنایع، برگزاری 35 یادواره شهدا در شهر و روستا، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری جشنواره فیلم فجر از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در 150 نقطه شهری و روستایی با حضور اقشار مختلف مردم اشاره و تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی در خصوص مسیر راهپیمایی و سخنرانان متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha