انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و کانون‌های مساجد اردبیل
کد خبر: 4118635
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و کانون‌های مساجد اردبیل

تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با هدف توسعه فعالیت‌ها و بهره‌مندی از توانمندی‌های دوجانبه منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاریبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، دهم بهمن‌ماه، در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، جهاددانشگاهی و کانون‌های مساجد را دو مولود انقلاب عنوان کرد و افزود: برای هم‌افزایی بیشتر و استفاده از توانمندی‌های دو نهاد فرهنگی و انقلابی و پیشبرد اهداف با تمام توان در خدمت جامعه هدف هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به توانمندی‌های واحد اردبیل تصریح کرد: جهاددانشگاهی همواره سعی کرده است دغدغه‌های استان را شناسایی و در راستای حل آن حرکت و در سایه حمایت‌های مسئولین و تلاش جهادگران در مسیر اهداف به درستی پیشتاز باشد.

وی فعالیت خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا و سیناپرس در جهاددانشگاهی را بازوان توانمند این نهاد علمی عنوان کرد و افزود: در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی علاوه بر فعالیت رسانه‌ای ملی در تلاش است تا با برگزاری برنامه‌های فاخر فرهنگی از جمله مسابقه مناظره دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی و ... به وظایف خود در راستای آگاه‌سازی قشر جوان عمل کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، محور فعالیت‌های آموزشی این واحد را آموزش مهارت محور دانست و اظهار کرد: معاونت آموزشی با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی و آموزش بیش از 2000 نفر در زمینه مشاغل خرد توانسته است در ایجاد اشتغال خانگی در استان نقش مهمی ایفا نماید.

اوچی اردبیلی، در ادامه استقرار 26 واحد فناور در مرکز رشد گیاهان دارویی، آمار مثبت 2700 نفر از مراجعین در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی، راه اندازی پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری، را از فعالیت‌های شاخص دیگر واحد اردبیل عنوان کرد.

در ادامه مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، نیز در این نشست تصریح کرد: کانون‌های مساجد بر اساس نیازهای جوانان با کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ... ایجاد شده است.

آمون از فعالیت بیش از 600 کانون بصورت ستادی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: برنامه‌های این کانون با رویکرد مردمی و مسجدی بودن پیش می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح رویش بچه‌های احسان بصورت پایلوت در سطح استان بیان کرد: در قالب این طرح برنامه‌های آموزشی مختلف در محل مسجد در مناطق محروم استان انجام شد و شاهد موفقیت این طرح در سطح استان بودیم.

آمون جامعه هدف کانون‌های مساجد را نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه آموزش با کمیت و کیفیت بیشتر را به امید خدا در استان رقم خواهد زد.

انتهای پیام
captcha