رقابت 332 داوطلب استان مرکزی در مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضا
کد خبر: 4118856
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

رقابت 332 داوطلب استان مرکزی در مسابقات قرآن و عترت دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضاییه، گفت: 95 نفر از کارکنان و خانواده آنان در رشته‌های شفاهی و 237 نفر در رشته‌های کتبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسابقات قرآن دستگاه قضایی

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت قوه قضاییه به میزبانی اراک خبر داد و افزود: این مسابقات فردا، 13 بهمن همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهم از سری مسابقات دستگاه قضایی استان با حضور 95 شرکت‌کننده در بخش شفاهی و 237 نفر در بخش کتبی با هدف ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی ویژه همکاران و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در دو بخش کتبی و شفاهی با یکدیگر رقابت می‌کنند. بخش شفاهی در قالب رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ جزء 30 قرآن، قرائت ترتیل، تحقیق و اذان ویژه کارکنان اداری و قضایی برگزار می‌شود.

موسوی با بیان اینکه مسابقات رشته‌های کتبی بزرگسالان در نیمه دوم بهمن‌ماه از طریق سامانه اعلامی قوه قضائیه برگزار می‌شود، اضافه کرد: مرحله کتبی این مسابقات در گروه سنی کمتر از 16 سال نیز فردا، 13 بهمن انجام می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه نیز عصر همان روز برگزار شده و از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: این مرحله از مسابقات در استان با حضور خانم‌ها اعظم تشیعی‌فرد، عائده محبی و فهیمه جفرسته و آقایان محمدکاظم ربیعی، مجید جدیدی و مجید جیریایی داوری می‌شود.

انتهای پیام
captcha