انقلاب یک چشمه جوشان و همیشه ساری است
کد خبر: 4119022
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کلانتری:

انقلاب یک چشمه جوشان و همیشه ساری است

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) يكی از مهم‌ترين دروس دانشگاهی را درس انقلاب اسلامی عنوان كرد و گفت: این درس در متن زندگی مردم وجود دارد زیرا انقلاب یک چشمه جوشان و همیشه ساری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، امروز، 12 بهمن در مراسم افتتاحیه نشست «واکاوی اغتشاشات 1401، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» و نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور در این حرم مطهر برگزار شد، راهکار خنثی شدن توطئه و فتنه‌ها را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: جهاد تبيين، راه درمان مشکلات كشور و در واقع كليدی است كه اگر به درستی انجام شود ساير جهادها به درستی دنبال خواهد شد.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: جهاد تبيين يك واجب عينی فوری است كه از سوی رهبر معظم انقلاب بر دوش همه ما گذاشته شده است.

کلانتری در ادامه به نشست هم‌اندیشی اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های اشاره کرد و گفت: این نشست به صورت سالانه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود و در سال گذشته 15 جلسه مجازی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجارب آموزشی و پژوهشی در حوزه انقلاب اسلامی و ارائه راهکار ارتقا و تأثیرگذاری دروس معارف انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، تجزيه و تجليل ماهيت، علل و راهكارها مقابله با اغتشاشات اخیر و هم‌اندیشی اساتید کشور در چگونگی نقش‌آفرينی مؤثر در جهاد تبيين عنوان کرد.

کلانتری با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در مباحث علمی و پژوهشی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، عرصه وسيعی در دنيا ايجاد و نشست‌های علمی و پژوهشی گوناگون برگزار و كتاب‌ها و مقالات بسیاری درباره انقلاب تدوين تأليف شد و تا امروز اين مسير تداوم يافته است.

رئيس انجمن علمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شايد بتوان گفت كه هيچ انقلابی در دنيا حتی انقلاب‌های بزرگ اين همه اذهان اندیشمندان را به خود جذب نکرده است و این جزو افتخارات انقلاب اسلامی است و به تعبیر اندیشمندان علوم سیاسی، انقلاب اسلامی ما بزرگترین انقلاب مردمی جهان به شمار می‌رود.

وی يكی از مهم‌ترين و سخت‌ترين دروس دانشگاهی را درس انقلاب اسلامی عنوان كرد و افزود: این درس در متن زندگی مردم وجود دارد زیرا انقلاب یک چشمه جوشان و همیشه ساری است.

کلانتری یکی از انتظاراتی که از نهاد نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها می‌رود را ارائه راهکارهای ارتقا و تأثیرگذاری دروس معارف اسلامی به اساتید عنوان و سپس به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: چنین هجمه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه بود.

تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه فتنه‌های مختلفی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد اما هیچ‌کدام به پیچیدگی فتنه اخیر نبود، گفت: این فتنه به مثابه يك جنگ تركيبی و هجمه طراحی شده به تمام معنا بود.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن در این فتنه گفت: جبهه استكبار تمام آبرو، حيثيت و امكانات خود را در اين فتنه برای مقابله با انقلاب اسلامی به كار گرفت اما نهايتاً واكنشی كه در جامعه اسلامی به اين فتنه عظيم ايجاد شد و بی‌اعتنايی به هجمه‌های رسانه‌ای، نشان داد كه انقلاب ريشه در اعماق دل‌ها، ايمان و باورهای ملت مسلمان ما دارد.

کلانتری خواستار کالبدشناسی جدی درباره فتنه اخیر شد و گفت: باید در ترم جدید دانشگاه‌ها این مبحث مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

کلانتری همچنین به حادثه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در جریان فتنه اخیر اشاره کرد و افزود: در جريان اين حادثه تعدادی از هموطنان به درجه رفيع شهادت نائل شدند. رهبر معظم انقلاب چندين بار از ابعاد مختلف در خصوص اين حادثه مصيبت بار سخن گفتند و در همين راستا بسياری از نشست‌های كشوری در حرم مطهر برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha