اجرای برنامه‌های متنوع ویژه دهه مهدویت در یزد
کد خبر: 4119079
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه دهه مهدویت در یزد

دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با اشاره به اینکه از 5 الی 15 شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است، از اجرای برنامه‌های متنوع در این دهه خبر داد.

محمود رستگاری، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمود رستگاری، دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد، امروز، 12 بهمن‌ماه در جلسه ستاد شعبانیه استان گفت: فعالیت‌های نیمه‌شعبان کاملاً مردمی است و از گذشته در ایام نیمه‌شعبان مردم فعالانه در صحنه هستند و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی، وظیفه دارد این جریانات را هدایت کند، این بنیاد در راستای تأمین محتوای مناسب برنامه‌ها قدم بر می‌دارد، به عنوان مثال در سال‌های گذشته سی‌دی‌هایی با آهنگ‌های شاد مهدوی و مذهبی تولید و در بین متولیان برگزاری جشن‌ها توزیع و کم‌کم این برنامه‌ها به سمت و سوی بهتری سوق یافت.

رستگاری افزود: وظیفه بنیاد مهدی موعود(عج) سیاستگذاری و هدایت احساسات مردم به سمت برگزاری جشن براساس ارزش‌های دینی است و ما متولی برگزاری جشن نیستیم و هنوز هم این جشن‌ها مردمی هستند.

دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد ضمن برشمردن برنامه‌های شاخص نیمه‌شعبان در سال‌های گذشته بیان کرد: از برنامه‌های شاخص و بسیار تأثیرگذار به ویژه برای جوانان، احیا شب نیمه‌شعبان است که امیدواریم امسال نیز با تبلیغات گسترده باز هم با استقبال خوبی برگزار شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه رادیو سحر به مناسبت احیای شب نیمه شعبان به همت صدا و سیمای مرکز یزد گفت: قبل از کرونا اجتماع برگزارکنندگان جشن‌های نیمه‌شعبان را برگزار می‌کردیم که امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان تبلیغات، اوقاف، هیئت‌های مذهبی، بسیج و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تا اواخر ماه رجب این اجتماع برگزار شود.

رستگاری بیان کرد: از پنجم تا پانزدهم شعبان به عنوان دهه مهدویت شناخته شده است و هر روزی نام مخصوص دارد که می‌توان براساس این نام‌ها در هر روز برنامه‌ها را اجرا کرد. پیشنهاد ما برگزاری اجتماع بزرگ مردمی نیمه‌شعبان با برنامه‌های شاد در یکی از مکان‌های خوب شهر یزد است. در دهه مهدویت نیز می‌توان جشنواره در مسیر خورشید را در پنج یا 10 نقظه شهر برگزار کرد. همچنین موکب‌های مهدوی با هماهنگی و مجوز کانون مساجد و نظارت سپاه برپا شوند.

سید احمد دهقان حسینی، معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست ضمن تبریک ایام ماه رجب و دهه فجر گفت: هرجا کار را به مردم سپرده‌ایم اتفاقات خوبی رقم خورده‌ است، تشییع جنازه شهدای گمنام در سطح استان بی‌نظیر بود. اگر برنامه‌های نیمه‌شعبان را به مردم واگذار کنیم و ضمناً برنامه‌های شاخصی نیز برگزار کنیم و محتوا برنامه‌ها را تأمین کنیم بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام
captcha