انقلاب اسلامی جلوه کلمه توحید و حاصل اراده حضرت امام خمینی(ره) بود
کد خبر: 4119213
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
محمدباقر قالیباف:

انقلاب اسلامی جلوه کلمه توحید و حاصل اراده حضرت امام خمینی(ره) بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی جلوه کلمه توحید و حاصل اراده حضرت امام خمینی(ره) بود.

انقلاب اسلامی جلوه کلمه توحید و حاصل اراده حضرت امام خمینی(ره) بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز 13 بهمن ماه، در یادواره 2400 شهید شهرستان نیشابور و گرامیداشت سالروز شهادت سردار محسن قاجاریان، اظهار کرد: امام راحل این مرد بزرگ جز برای خدا کلامی نگفت و در راه مبارزه با استکبار لحظه‌ای بر خود تردید راه نداد و هرگز از بزرگی و تهدید دشمن نترسید.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دو رکن جدی و اساسی دارد که اول امام جامعه و دوم مردم هستند، تصریح کرد: یاد و ذکر شهدا این است که خودمان را از وابستگی رها کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مستقل‌ترین و آزادترین کشور دنیا هستیم، اگرچه آزادی به معنای واقعی خودش باید باشد، اما دشمن بر ترویج بی‌بند و باری و فساد تأکید دارد.

قالیباف اظهار کرد: در حوادث اخیری که در ایران اتفاق افتاد دشمن از همه‌ جهات بر کشور ما تاخت و با یک جنگ ترکیبی، با فشار اقتصادی و یک تبلیغات بسیار شدید و کاذبانه بر ذهن جوانان ما به میدان آمد.

وی ابراز کرد: دشمن با تحت‌فشار قرار دادن و حمله‌های ناجوانمردانه به رهبر انقلاب و دروغ‌پراکنی سعی داشت که حرمت‌ها را بشکند و در جامعه تفرقه بیندازد، آن‌ها با پا گذاشتن روی همه اخلاقیات جامعه به همه هویت‌های ملی و دینی ما حمله کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چون دشمن در ۴ دهه گذشته نتوانست در حوزه نظامی با ایران مقابله کند این بار با راه انداختن جنگ روانی به میدان آمد، افزود: باید دشمن را خوب بشناسیم و در وقت خودش پاسخ دشمنی آن‌ها را بدهیم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: باید با بازنگری بخش‌های مختلف ضعف‌های خودمان را بشناسیم، زیرا دشمن از همان‌جایی که ضعیف هستیم ضربه می‌زند از سویی باید نقاط قوت و افتخار را هم ببینیم تا جوانان ناامید نشوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید ضعف‌های خودمان را با شاخص‌های انقلاب برطرف کنیم، اظهار کرد: امروز دولت و مجلس مصمم هستند که با باورهای دفاع مقدس و با تکیه بر جوانان متعهد و متخصص با خرد جمعی حرکت کند‌ تا در همین برنامه هفتم به ثبات اقتصادی برسیم.

قالیباف افزود: برنامه هفتم توسعه را باید مردمی و بر پایه مردم و جامعه برنامه‌ریزی کنیم، نباید همه کارها را بر عهده دولت بگذاریم، باید امور کشور به دست مردم سپرده شود در این مسیر نباید مسیر گذشته را دوباره ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه اگر در اقتصاد ناموفق هستیم، چون اقتصادمان مردمی نیست، اقتصادی که ۸۰ درصدش دولتی باشد، محکوم به شکست است، افزود: متأسفانه بخش قابل توجهی از امکاناتمان را بد مصرف می‌کنیم، به‌طوری که در برخی زمینه‌ها 4.5 برابر استاندارد دنیا مصرف داریم، می‌طلبد در برنامه هفتم به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

در این مراسم سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha