اعلام آمادگی هیئات مذهبی یزد برای اجرای برنامه‌های نیمه‌شعبان
کد خبر: 4119288
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

اعلام آمادگی هیئات مذهبی یزد برای اجرای برنامه‌های نیمه‌شعبان

معاون شورای هیئات مذهبی استان یزد بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های نیمه‌شعبان تأکید کرد و از آمادگی 200 هیئت فعال در استان در این زمینه خبر داد.

جلسه ستاد شعبانیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدعلی فقیه‌زاده، معاون شورای هیئات مذهبی یزد در جلسه ستاد شعبانیه استان گفت: هرکجا مردم در صحنه بودند مسئله حل شد. آهنگ‌های شاد و مناسب باید به مسئولان جشن‌ها داده شود تا بتوان از اجرای برخی آهنگ‌ها و برنامه‌های نامناسب و خارج از شأن امام زمان(عج) جلوگیری کرد. مسئولان موکب‌ها شناخته شده و دستورالعملی به این افراد ابلاغ شود. 200 هیئت فعال در یزد می‌توانند در برنامه‌های نیمه‌شعبان کمک حال باشند.

محمد دهقان، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در این نشست گفت: مردم از بچگی و قدیم در مراسم‌های نیمه‌شعبان حضور دارند و خود در راه امام زمان(عج) هزینه می‌کنند اما طبق گفته آیت الله ناصری مسئولان هم باید حمایت کنند و در حد اقلام اولیه جشن در اختیارشان قرار دهند و مرکزی مثل بنیاد به عنوان مرکز توزیع این اقلام قرار گیرد.

دهقان افزود: مراسم احیا بویژه احیا دانش‌آموزی و دانشجویی بسیار تأثیرگذار است. برای احیا می‌توان مثل اعتکاف سامانه یکپارچه‌ای جهت ثبت‌نام طراحی و برنامه‌ریزی کرد تا افراد راحت‌تر بتوانند ثبت‌نام کنند.

غلامرضا دهقان باغی، نماینده مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در این نشست گفت: مساجد، پایگاه‌های بسیج، مسئولان بقاع متبرکه و هیئات مذهبی نقش بسزایی در برگزاری مراسم‌های نیمه‌شعبان دارند. علاوه بر یک جشن بزرگ و چند جشن کوچک‌تر در سطح شهر یزد چند جشن در شهرهای مختلف استان نیز داشته باشیم.

حمیدرضا عسکری، کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست با تقدیر از مسئولان برگزاری این جلسه بر به‌روز شدن محتوای جشن‌ها تأکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم با همکاری بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان، کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج محلات و هیئت‌های مذهبی هماهنگی با مسئولان جشن‌ها را صورت داده و طی جلسه‌‌ی همفکری و هم‌اندیشی این محتوا و بسته فرهنگی به این افراد تحویل داده شود.

انتهای پیام
captcha