فرهنگ به برنامه‌های تحولی یزدنوین افزوده شد
کد خبر: 4120066
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

فرهنگ به برنامه‌های تحولی یزدنوین افزوده شد

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، داشتن نگاه فرهنگی به موضوعات کلان و توسعه‌ای در استان را حیاتی خواند و از اضافه شدن حوزه فرهنگ به محورهای برنامه تحولی یزد نوین خبر داد.

جعفر رحمانی، معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، جعفر رحمانی، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، امروز، 17 بهمن‌ماه در نشست هماهنگی تدوین برنامه تحولی استان، از اضافه شدن حوزه فرهنگ به محورهای برنامه تحولی یزد نوین خبر داد و گفت: داشتن نگاه فرهنگی به موضوعات کلان و توسعه‌ای در استان حیاتی است. بنابراین داشتن برنامه‌های تحولی در حوزه فرهنگ بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به تدوین برنامه‌های گوناگون در کشور گفت: اگر نگاه فرهنگی افراد تغییر نکند، قرار نیست تحولی رخ دهد و این نگاه فرهنگی می‌تواند فرهنگ کار، نظام اداری، سازمانی و حتی فرهنگ حاکم بر مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

رحمانی به پرهیز از کلی‌گویی و نگاه به حل مسائل در تدوین برنامه‌ها تأکید کرد و افزود: یکی از مشکلات برنامه‌های تدوین شده توسط دولت‌های مختلف کلی‌گویی است. در تدوین برنامه‌های تحولی استان مانند یزدِ نوین، یزِد بهره‌ور و یزدِ نوآور سعی شده است به جای کلی‌گویی به مسئله‌محوری توجه شود.

وی با بیان اینکه رسیدن به یزدِ بهره‌ور از مسیر توسعه فرهنگ بهره‌وری رخ خواهد داد، گفت: رسیدن به یزدِ نوآور نیز با توسعه فرهنگ نوآوری و نهایتاً رسیدن به یزدِ نوین نیاز به رویکرد نوین در تدوین برنامه تحولی فرهنگی دارد.

یادآور می‌شود، برنامه تحولی استان در 16 محور اولویت‌دار مشتمل بر 195 طرح و پروژه در حوزه‌هایی نظیر آب، کشاورزی، نساجی، پوشاک، گردشگری، اقتصاد، دانش‌بنیان، سرمایه انسانی، انرژی خورشیدی، بهداشت و درمان، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی، معدن، ورزش، بازرگانی، صنایع ریلی، سامان خانواده و فرهنگ بوده که خروجی‌های ویژه مورد انتظار آن یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور است.

انتهای پیام
captcha