یزد در طرح ملی نهضت مسکن الگوی ویلایی‌سازی می‌شود
کد خبر: 4120574
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳

یزد در طرح ملی نهضت مسکن الگوی ویلایی‌سازی می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد در طرح ملی نهضت مسکن الگوی ویلایی‌سازی می‌شود گفت: این واحدها با هدف احیای سبک زندگی ایرانی و اولویت معماری اصیل ایرانی اسلامی احداث می‌شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» با بیان اینکه آب مسئله‌ اول استان یزد بوده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است، گفت: در دولت سیزدهم در کمتر از ۱۴ ماه رئیس‌جمهور محترم و معاون اول ایشان پای این مطالبه‌ مردمی آمدند و محصول این مجاهدت و توجه این شد که ما تاب‌آوری آبی خودمان را از ۱۸ ساعت در تابستان به ۳۰ ساعت رساندیم و این تاب‌آوری در زمستان از ۲۴ ساعت به ۴۰ ساعت رسید.

وی شروع بزرگترین عملیات اجرایی آبی کشور در استان یزد را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: این پروژه دغدغه آب استان یزد را تا ۱۰۰ سال آینده برطرف می‌کند. انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس و دریای عمان به ایران مرکزی با سقف اعتباری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان یک اتفاق بزرگ است که آرزوی ۴۴ ساله‌ مردم یزد را برطرف می‌کند که خیلی‌ها معتقد بودند میسر نمی‌شود.

استاندار یزد نگاه ویژه شخص رئیس‌جمهور و معاون اول را علت عملیاتی شدن این پروژه بزرگ دانست و ادامه داد: افتتاح خط پدافندی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان با همه‌ سختی‌های موجود، در ثانیه ۳۰۰ لیتر آب منتقل می‌کند که در طول سال می‌تواند ۳۰۰ میلیون مترمکعب را با افزایش‌ یک ایستگاه پمپاژ انجام دهد.

فاطمی در تشریح جزئیات پروژه خط پدافندی گفت: این پروژه قرار بود در مدت ۱۸ ماه انجام شود که ظرف چهار ماه افتتاح شد. این پروژه در گرمای ۶۰ درجه و با تلاش شبانه‌روزی محقق شد لذا با تلاش جهادی می‌توان مشکلات را رفع کرد. این پروژه در راستای رفع کمیت مشکلِ آب بود اما با انتقال خط اصلی موضوع کیفیت را جدی دنبال خواهیم کرد تا یک آب پایدار و باکیفیت را برای مردمانِ مرکز ایران داشته باشیم.

وی درباره فعالیت‌های یک‌سال گذشته دولت در استان یزد تأکید کرد: مسئله تولید مسکن چند سال در استان یزد متوقف بود. تورم امروز حوزه مسکن نتیجه‌ عدم توجه گذشته به تولید مسکن است؛ آپارتمان‌های دولت‌های گذشته تناسبی با بوم این استانِ یزد نداشت لذا ما زمین‌های استان یزد را واگذار کردیم تا با ساختِ خانه‌های ویلایی، سبک زندگی ایرانی برپایه‌ معماری اصیل ایرانی اسلامی رقم خورد.

استاندار یزد از تخصیص زمین برای ایجاد مسکنِ ۵۶ هزار متقاضی خبر داد و افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور ۱۷۷ واحد تحویل داده شد و ۶ هزار واحدی که اواخر دولت تا ۱۵ درصد پیشرفت داشت را تکمیل می‌کنیم و زمین‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری بین شهرها و ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری در روستاها را پیگیری می‌کنیم.

فاطمی درخصوص پیگیری موضوع اشتغال در استان یزد گفت: ما در استان یزد سهم اشتغالی که برعهده گرفته‌ایم را محقق می‌کنیم و تورم حوزه مسکن را خواهیم شکست تا مردم از فشار اجاره مسکن خارج شوند. ۵۰ درصد هزینه‌های مسکن مربوط به تامین زمین است که ما با واگذاری زمین اقدامات موثری را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن الگوی ویلایی‌سازی در کشور خواهد شد، افزود: ما در کمترین زمان و با کمترین هزینه‌ها مسکن مورد نیاز مردم را خواهیم ساخت.

یادآور می‌شود رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۷ الی ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha