یاد شهید یزدی جهاددانشگاهی گرامی داشته شد
کد خبر: 4120582
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱

یاد شهید یزدی جهاددانشگاهی گرامی داشته شد

به مناسبت دهه فجر و به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در نشستی با حضور خانواده و همرزمان شهید حسینعلی شمسی‌پور، یاد و خاطره این شهید والامقام گرامی داشته شد.

آیین نکوداشت جهادگر شهید حسینعلی شمسی‌پوربه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، روز گذشته، 18 بهمن در نشستی با حضور جمعی از مسئولان این نهاد و بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین خانواده و همرزمان شهید شمسی‌پور، یاد و خاطره این شهید والامقام گرامی داشته شد.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، در این مراسم که در سالن جلسات جهاددانشگاهی استان یزد برگزار شد، گفت: شهید حسینعلی شمسی‌پور شهیدی از مجموعه جهاددانشگاهی و اصالتاً یزدی که از شخصیتی خاص و متفاوت برخوردار بود.

وی ادامه داد: این شهید والامقام دانشجو بود که باید تکریم و اکرام ایشان به صورت ویژه مورد اهتمام باشد، از طرفی شهید ترور هستند و همچنین در پایه‌گذاری جهاد دانشگاهی و تقویت این نهاد انقلابی در کشور نقش بسزایی داشت که اهتمام به معرفی این شهید وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: زحمات شهید امروز به ثمر نشسته و از نهادی نام می‌بریم که کشوری به آن افتخار می‌کند چراکه شهید شمسی‌پور خدمات زیادی در حوزه‌های مختلف ازجمله داروهای گیاهی، سلول‌های بنیادین و ... به جامعه ارائه داد و زمینه بالندگی این کشور را در بسیاری از حوزه‌ها فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه خدمات شهدا بویژه شهید شمسی‌پور باید گرامی داشته شده و به جامعه معرفی شود بیان کرد: مجموعه جهاددانشگاهی با داشتن دانشگاه علم و هنر که دارای هفت هزار دانشجو از کاردانی تا دکتری بوده، همچنین فعالیت پژوهشکده سرامیک و مواد نوین در حوزه‌های مختلف و واحد جهاددانشگاهی با داشتن دو خبرگزاری و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی که رقم می‌خورد و خوشبختانه کارنامه قابل دفاعی ارائه کرده است، همه مدیون فعالیت‌های جهادگران از جمله این شهید است.

ارتباط شهید شمسی‌پور با آیت‌الله صدوقی

حجت‌الاسلام احمد نقیبی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: اینکه در سال 60 دانشجویی با تحصیلات عالیه هم از رزمندگان باشد، هم با درآمد متوسط فعالیت داشته باشد، در دوران دفاع مقدس انگشت‌شمار بودند و این گونه که مشخص است دشمن به خوبی می‌داند چه افرادی را ترور کند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بنا به آمار اعلام شده، 17 هزار شهید ترور دارد افزود: یکی از شهدایی که توسط منافقان ترور شدند، شهید حسینعلی شمسی‌پور بود که از دانشجویان فعال، متدین و تأثیرگذار در نظام بودند و ارتباط تنگاتنگی با شهید محراب، آیت‌الله صدوقی داشت و دست‌پرورده این شهید بود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان یزد بیان کرد: امروز وظیفه داریم بنا به توصیه رهبر انقلاب در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و اینکه این اقدام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گام برداریم.

بیان خاطراتی از حسنعلی و حبیب‌الله برادران شهید، محمدجواد جهانی‌نسب و ابوالفضل(امیر) عقیلی و مهدی ملانوری از نزدیکان و همرزمان شهید، پخش کلیپ و ادای احترام به شهید والامقام از دیگر برنامه‌های این نشست بود.  

یادآور می‌شود شهيد حسينعلی شمسی‌پور، یکی از شهدای سازمان جهاددانشگاهی در سال 1333 در شهرستان يزد در خانواده ای متدين متولد شد، وی دوران كودكی و نوجوانی خود را در خانواده ای گذرانيد كه پدر، كارگری ساده بود و معيشت خانواده را به سختی تأمين می كرد،‌ او علاوه بر سختی‌ها و مشقت هايی كه در زندگی داشت به تحصيل ادامه داد. در سال 1353 ديپلم طبيعی و يک سال بعد به دريافت ديپلم رياضی نائل شد.

وی مدتی از عمر كوتاه خود را در محضر بزرگ‌مردانی چون آيت‌الله صدوقی به كسب معارف شيعه و تربيت اسلامی گذراند و از مبارزان جدی با نظام شاهنشاهی بود. او اسلام اصيل را در پيروی از ولايت فقيه می‌دانست، لذا ديری نگذشت كه پس از حضور در مجتمع عالی تكنولوژی، جايی كه بعدها به اسم خود او يعنی «شهيد شمسی‌پور» تغيير نام داد، همفكرانی پيدا كرد و به عنوان يكی از ساده‌ترين و اصيل‌ترين نهادها در آن زمان، اقدام به پايه‌گذاری انجمن اسلام کرد، او با پيشينه اعتقادی قوی خود، به عنوان عضو شورای مركزی نقش عمده‌ای را در جريان انقلاب فرهنگی (ارديبهشت ماه 1359) برعهده داشت.

وی در جهاد دانشگاهی نيز فعاليت داشت و از امكانات آنجا در ساخت بيمارستان سيدالشهدا و سدآبی يزد بهره گرفت. از آنجا كه عشق به مكتب حسين(ع) را سرلوحه زندگی خويش قرار داده بود، همچون مولايش عاشقانه در راه حق به مبارزه با سطحی‌نگری و پوچ‌انگاریِ باقی‌مانده از دوران گذشته پرداخت. اين امر موجب شد كه كوردلان و راهيان پرتگاه‌های بيداد، كينه او را به دل بگيرند، به همين خاطر در صبحگاه هفتم آذر 1360 در حالی كه سوار بر موتورسيكلت خود به طرف دانشگاه علوم و فنون در حركت بود، در خيابان جردن (آفريقا) به ضرب گلوله منافقان به شهادت رسيد.

انتهای پیام
captcha