آغاز پذیرش حوزه‌ علمیه خواهران یزد در 22 مدرسه
کد خبر: 4123402
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

آغاز پذیرش حوزه‌ علمیه خواهران یزد در 22 مدرسه

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: پذیرش بانوان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه در 22 مدرسه انجام می‌شود.

فاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران استان یزدفاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید گفت: تلاش برای شکوفاسازی و رشد استعدادهای ویژه که خداوند در نهاد بشر گذاشته است، رسالت همه کسانی است که فکری نو و روحی کمال طلب دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 1403 - 1402 آمادگی دارد تا از بانوان علاقه‌مند به تحصیلات حوزوی، ثبت‌نام به عمل آورده و در خدمت استعدادهایی باشند که می‌توانند در عصر حاضر، وجود خویش را وقف تعالی ارزش‌های اخلاقی در جامعه سازند و به مسئولیت خویش در راستای زمینه‌سازی تحقق تمدن عظیم اسلامی و حکومت جهانی امام عصر(عج) عمل کنند.

نظیر، با اشاره به فعالیت 22 مدرسه علمیه در سطح استان، ثبت‌نام در مقطع عمومی را یادآور شد و اظهار کرد: اولین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران، مقطع عمومی است که با رویکرد آموزش معارف عمومی و به‌صورت پیوسته سطح 1 و 2 طراحی و ارائه می‌شود و به فارغ‌التحصیلان این مرحله، مدرک تحصیلی سطح دو اعطا شده و در دو گروه ویژه دارندگان مدرک دیپلم و ویژه دارندگان مدرک سوم راهنمایی یا دوره اول متوسطه، تقسیم می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد، تعداد واحدها در مقطع عمومی را 190 واحد درسی بیان کرد و گفت: طول مدت تحصیل بدون احتساب مرخصی، ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر، 5 تا 7 سال است.

وی با اشاره به وضعیت ثبت‌نام برای آزمون بازپذیری اضافه کرد: شرایط نام‌نویسی داوطلبان بازپذیری در آذرماه سال 1402 اعلام خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به پذیرش سطح سه، گفت: این مقطع به دومین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با رویكرد پایه تخصصی، طراحی و ارائه خواهد شد و به فارغ‌التحصیلان این مقطع، پس از احراز صلاحیت‌های لازم، دانشنامه سطح سه اعطا خواهد شد که از تمامی مزایای فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: طلاب در این مقطع و از طریق آزمون ورودی و مصاحبه در رشته‌های مختلف اعم از فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر علوم قرآنی، مدرسی ادبیات عرب و ... در مدارس شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان به تحصیل مشغول می‌شوند.

نظیر با اشاره به پذیرش سطح چهار گفت: مقطع عالی سطح چهار به سومین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با رویکرد پایه تخصصی طراحی و ارائه می‌شود و فارغ‌التحصیلان این مقطع، پس از احراز صلاحیت‌های لازم، دانشنامه سطح چهار را دریافت می‌کنند که از تمامی مزایای فارغ التحصیلان دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار هستند.

نظیر با اشاره به فعالیت دو مدرسه حضرت زهرا (س) شهرستان میبد و مدرسه امام حسین یزد در این مقطع بیان کرد: رشته‌های مورد نظر برای پذیرش مدارس سطح سه و چهار در استان یزد و برای سال جاری متعاقباً اعلام خواهد شد. 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد مهلت ثبت‌نام را تا پایان اردیبهشت 1402 و از طریق سایت https://paziresh.whc.ir/ اعلام کرد و گفت: آزمون ورودی مقطع عمومی 23 تیرماه و مقاطع تکمیلی در 12 خردادماه سال 1402 در مدارس سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha