هشتمین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4123640
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

هشتمین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری هشتمین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی با عنوان «جایزه فیروزه» در این استان خبر داد.

جشنواره فیروزهبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری هشتمین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی با عنوان «جایزه فیروزه» در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های ایده‌های استارتاپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری شده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب‌های اسباب بازی، عروسک، نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی و هدایای فرهنگی در این رویداد شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: صنایع خلاق فرهنگی و هنری یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در عرصه اقتصاد است که کمتر به آن پرداخته شده در حالی که تجاری‌سازی محصولات و کالاهای فرهنگی و هنری می‌تواند در رشد اقتصادی هر منطقه مؤثر واقع شود.

وی، هدف اصلی جشنواره فیروزه را تقویت حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت در حوزه صنایع فرهنگی، زمینه‌سازی هم‌افزایی تولیدکنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور و معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی اهداف و سیاست‌های دیگر جایزه فیروزه است که می‌تواند پیامدهای مثبتی در زمینه فرهنگ و هنر داشته باشد.

عابدی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 15 اسفندماه و به صورت مجازی از طریق تارنمای platzaar.ir اعلام کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این پایگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha