نوجوانان را در برنامه‌های نیمه‌ شعبان مشارکت دهیم
کد خبر: 4124624
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

نوجوانان را در برنامه‌های نیمه‌ شعبان مشارکت دهیم

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی گفت: دل‌های کودکان و نوجوانان سرشار از نور ارادت به اهل بیت(ع) است که باید برای مشارکت این گروه در برنامه‌های نیمه شعبان برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز، هفتم اسفندماه در نشست هماهنگی فعالان مهدوی، موکب‌داران و مسئولان جشن‌های نیمه‌شعبان استان گفت: براساس احادیث، پیروان واقعی اهل بیت(ع) باید در شادی آن‌ها، شاد و در غم و اندوه آنان، ناراحت باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: در هر مسجد و هر محل تعدادی اقلام پرمصرف در برگزاری مراسم جشن‌ها تهیه و در معرض فروش گذاشته شود تا مردم مجبور به طی راه طولانی و هزینه سنگین برای خرید اقلام نشوند.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مراسم‌ نیمه شعبان را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از ظرفیت‌های مردمی، خیران هستند که در صورت شبکه‌سازی این گروه می‌توان به‌صورت هدفمند در مراسم‌ کل سال از کمک‌های آنها بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به نوآوری در ارائه برنامه‌های نیمه شعبان اظهار کرد: فضای مجازی، جلسات دورهمی، تجربیات پیشکسوتان و از این نوع موارد می‌تواند در بهتر شدن این برنامه‌ها کمک کند.

نجیمی افزود: از آفت‌هایی که باید برای جلوگیری از بروز آن در مراسم ایام شعبان برنامه‌ریزی کرد، آهنگ‌ها و تئاترهای نامناسب و همچنین مطالب وحدت‌شکن است که با در اختیار قرار دادن محتوای مناسب به گروه‌های مردمی این مشکلات خیلی کمتر خواهد شد.

وی نصب موکب در مکان‌هایی که محل عبور و مرور مردم است را از دیگر آفات این ایام برشمرد چراکه این اقدام باعث ناراحتی مردم و بعضاً ضعیف شدن اعتقادات دینی آن‌ها خواهد شد و از نظر شرعی و اخلاقی هم محل اشکال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: توجه به مکان‌های حاشیه‌ای شهر و همچنین آپارتمان‌های مسکن مهر به‌دلیل کمبود امکانات فرهنگی در این مناطق به شدت مهم و حیاتی است که دست‌اندرکاران نیمه شعبان باید به‌صورت جدی برای این مناطق برنامه‌ریزی کنند.

نجیمی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی برای گروه‌های هدف در این ایام گفت: بهتر است در کنار بسته‌های معیشتی بسته‌های فرهنگی هم در نظر گرفته شود تا تأثیرگذاری آن بسته‌ها بیشتر شود.

وی در پایان بیان کرد: دل‌های کودکان و نوجوانان سرشار از نور ارادت به اهل بیت(ع) است که در صورت برنامه‌ریزی برای مشارکت این گروه سنی در برنامه‌های نیمه شعبان از جمله مراسم احیای نیمه شعبان الفت آنان با امام زمان(عج) بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha