دانش‌آموزان برگزیده قرآنی در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4135234
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵

دانش‌آموزان برگزیده قرآنی در یزد تجلیل شدند

در مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده قرآنی در یزدبه گزارش ایکنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد، در مراسمی با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استان و شهرستان یزد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

امام جمعه یزد، 29 فروردین در این مراسم با اشاره به اهمیت آشنایی و انس با قرآن گفت: امام خمینی(ره) با وجود همه مشغله‌های زندگی و کاری هیچ‌گاه قرائت قرآن را ترک نکرد و با برنامه‌ریزی صحیح تلاوت قرآن را در برنامه زندگی خود قرار داده بود.

وی افزود: آشنایی با قرآن با رشد و تعالی همراه است و با قرآن آشنا شدن به معنی عاشق قرآن شدن است نه تنها خواندن آن، بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از این کتاب نورانی نهایت استفاده را ببریم و عمل خود را قرآنی کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید سخنان خداوند در زندگی ما حضور و ظهور داشته باشد و قرآن بر فکر و اندیشه ما حاکم باشد تا بتوانیم در زندگی تنها در مسیر درست حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زندگی باید تمام حواس و تمرکز ما بر خداوند باشد، تصریح کرد: دوست خوب کسی است که تو را یاد خداوند بیندازد و بنابراین سخن، باید انتخاب‌های ما در زندگی به‌گونه‌ای باشد که تنها در مسیر خداوند حرکت کنیم و از گمراهی‌ها و هوس‌های شیطانی به دور باشیم.

ناصری ادامه داد: شما فعالان حوزه قرآن کار بسیار بزرگی انجام می‌دهید؛ همین که قرآن را در زندگی نسل جدید رواج می‌دهید باعث می‌شوید که این نسل هویت خدایی داشته باشد و الگوی درستی را برای خود انتخاب کنند؛ الگویی مانند حاج قاسم، شهدای انقلاب و .... که این عزیزان هم هویت خدایی داشتند.

امام جمعه یزد ادامه داد: هویت خدایی باشد فرد دچار گناه و خطا نمی‌شود و در ابتدا شیطان را مأیوس می‌کند و در نهایت با بصیرت و تفکر خود دشمن را نیز مأیوس خواهد کرد مانند امام خمینی(ره) که با هویت خدایی خود، تمام دشمنان اسلام را از خود ناامید کرد.

وی با اشاره به اهمیت خواندن قرآن در زندگی تصریح کرد: در هنگام خواندن قرآن در آیات و کلام خداوند تفکر کنید، این تفکر می‌تواند درهای بزرگی از علم و دانش را به روی انسان بگشاید. سرنوشت سعادت بشریت و جامعه در گروی قرآن است و این فعالان حوزه قرآن هستند که می‌توانند با جدیت خود در این مسیر، روحیه قرآنی را در جامعه پراکنده کنند.

انتهای پیام
captcha