رقابت 100 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 4137657
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

رقابت 100 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از شرکت 100 هزار دانش‌آموز در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی خبر داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده و تبلیغات گسترده در سطح مدارس برای ثبت‌نام و شرکت حداکثری دانش‌آموزان در این رویداد بزرگ قرآنی، قریب به 100 هزار نفر از دانش‌آموزان سطح استان در سامانه نورینو ویژه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: مرحله آموزشگاهی با همت دبیران، معاونان و مربیان تربیتی و پرورشی و حمایت مدیران مدارس با شکوه و رونق خاصی برگزار شد و مهمترین مرحله مسابقات با حضور حداکثری دانش‌آموزان استان رقم خورد.

غفاریان افزود: نفرات برتر این مسابقات به مرحله ناحیه، شهرستانی و منطقه‌ای راه یافتند و این مرحله نیز که از دهه فجر آغاز و تا اوایل اسفندماه در مناطق و شهرستان‌های مختلف ادامه داشت، باشکوه و رونق برگزار شد و برگزیدگان به مرحله استانی راه یافتند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در شورای قرآن، عترت و نماز و با هدف کیفیت‌بخشی و سطح بالای مسابقات تصمیم بر این شد تا مرحله استانی به صورت دو مرحله‌ای حضوری و غیرحضوری برگزار شود، بنابراین مرحله اول مسابقات در برخی رشته‌ها به صورت آنلاین و برخط و در برخی رشته‌ها با ارسال آثار همراه بود، بعد از پایش آثار توسط اساتید و داوران قرآنی نفرات برگزیده به مرحله نهایی مسابقات استانی راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: 1600 نفر از دانش‌آموزان برتر شهرستان، مناطق و نواحی به مرحله اول راه یافتند که بعد از داوری 400 دانش‌آموز اعم از دختر و پسر به مرحله حضوری و نهایی مسابقات استانی معرفی و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

غفاریان با قدردانی از تمامی مدیران، دبیران، معاونان و مربیان تربیتی و پرورشی مدارس، کارشناسان قرآنی و مدیران مراکز دارالقرآن‌ها که برای مشارکت حداکثری دانش‌آموزان و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات تلاش کردند، بویژه مدیرکل، معاونان پشتیبانی و فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مرحله نهایی مسابقات استانی به صورت حضوری در روزهای شنبه، 23 اردیبهشت ویژه دختران و دوشنبه، 25 اردیبهشت ویژه پسران در محل مجتمع فرهنگی رفاهی فرهنگیان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان نیز گفت: در این دوره از مسابقات 1200 نفر از همکاران فرهنگی ثبت‌نام و در مرحله شهرستان شرکت کردند که از این تعداد 140 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی بیان کرد: در راستای کیفیت‌بخشی به این مسابقات مرحله استانی در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار خواهد شد که در مرحله اول 50 نفر از همکاران فرهنگی توانستند حائز رتبه‌های برتر شوند.

غفاریان با اشاره به برگزاری این مسابقات در پنج رشته قرائت قرآن، حفظ 10 جزء، حفظ کل، روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه گفت: مرحله نهایی مسابقات استانی، 28 اردیبهشت ماه برگزار و برترین‌ها به مرحله کشوری که اواخر خردادماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha