مسابقات قرآن دانش‌آموزی در یزد آغاز شد
کد خبر: 4140557
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

مسابقات قرآن دانش‌آموزی در یزد آغاز شد

مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات استانی «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزان استان یزد با حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی در مجتمع فرهنگیان یزد آغاز شد.

مسابقات قرآن دانش‌آموزی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات استانی «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزان استان یزد، امروز، 23 اردیبهشت‌ماه با حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی در مجتمع فرهنگیان یزد آغاز شد. 

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه به ایکنا گفت:  در همین راستا امروز شاهد مسابقات قرآن دانش‌آموزان دختر هستیم که این رقابت‌ها تا ظهر امروز ادامه دارد و در صورتی که نیاز باشد تا بعد از نماز رقابت‌ها به پایان خواهد رسید و مراسم اختتامیه نیز از ساعت 15 آغاز و برگزیدگان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: مسابقات ویژه پسران نیز روز دوشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه برگزار و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اختتامیه همان روز برگزار خواهد شد و نفرات برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

غفاریان افزود: مرحله اول مسابقات استانی به صورت غیرحضوری و 1200 دانش‌آموز آثار خود را ارسال و مورد داوری قرار گرفت و در رشته‌های مختلف، برترین‌ها از سه تا پنج نفر به مرحله نهایی راه یافتند و به صورت حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: داوران این دوره از مسابقات از برترین‌های داوری استان یزد هستند که اکثراً مدرک سطح دو و یک داوری سازمان اوقاف را دارند و بعضی نیز از فرهنگیان باسابقه و فعال در این حوزه هستند. در مجموع از بهترین‌ داوران برای این مسابقات استفاده شده است.

غفاریان با اشاره به اینکه رئیس هیئت داوران نیز بر عهده علی اکبر کاظمی، استاد و داور کشوری و استانی است یادآور شد: در این دوره از مسابقات 400 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به مسابقات فرهنگیان نیز گفت: هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه فرهنگیان در مرحله فینال استانی در روز پنجشنبه با رقابت 140 نفر در محل مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان یزد برگزار می‌شود و در مراسمی همان روز از برگزیدگان تجلیل و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha