دیدار استاندار یزد با هنرمند پیشکسوت یزدی
کد خبر: 4146717
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

دیدار استاندار یزد با هنرمند پیشکسوت یزدی

استاندار یزد به مناسبت روز جهانی صنایع دستی با عزیزالله اخوان کفاش از هنرمندان صنایع دستی استان که آثار بسیاری با محوریت قرآن، روایات و اسامی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) خلق کرده است، دیدار کرد.

دیدار استاندار یزد با پیشکسوت و هنرمند یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد که جمعی از معاونان و مدیران استان، وی را همراهی می‌کردند، به مناسبت 10 ژوئن مصادف با 20 خرداد، روز جهانی صنایع دستی با تعدادی از هنرمندان و فعالان این عرصه دیدار و از فعالیت‌های این قشر تقدیر و قدردانی کرد.

وی در دیداری با عزیزالله اخوان کفاش از هنرمندان صنایع دستی استان، از این هنرمند به واسطه انجام فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر حفظ داشته‌های تمدنی و مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس و نیز احیای هنرهای دستی فاخر قدردانی کرد.

عزیزالله اخوان کفاش فعالیت هنری خود را پس از بازنشستگی و از سال 81 آغاز کرد و تاکنون آثار زیادی را با محوریت قرآن، روایات و اسامی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) خلق کرده است. نفیس‌ترین تابلو استاد با عنوان «انتظار» بوده که در ابعاد 7/5 متر به ضخامت 120 سانتیمتر از چوب ساخته شده و با اسامی مبارک الهی و صفات مختص خداوند و ائمه اطهار تزئین شده است.

یادآور می‌شود استاندار یزد در ادامه دیدارها به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از اقدامات و فعالیت‌های حسین نیکخواه، سیدعباس زرگرچی و علی حسینی حسین‌آبادی از دیگر هنرمندان صنایع دستی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha