رئیس جهاددانشگاهی با امام جمعه یزد دیدار کرد
کد خبر: 4146853
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

رئیس جهاددانشگاهی با امام جمعه یزد دیدار کرد

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در سفر به استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد دیدار کرد.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کشور، امروز، 20 خردادماه در سفر به استان یزد با  آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد دیدار کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در این دیدار گفت: دشمنان استعمارگر از قریب یک‌صد سال پیش با نفوذ در فرهنگ و آموزش کشورمان، سه اصل تدین، تفکر و تعقل را که از اصول اساسی پیشرفت و رشد انسان‌هاست، از مردم ما گرفتند و تلاش کردند از این طریق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی را وابسته خود کنند.

وی یکی از مراکزی که می‌تواند این سه مهم را دوباره بین نسل جوان کشور زنده کند، جهاددانشگاهی خواند و گفت: انتظار داریم جهاددانشگاهی تربیت انسان‌های متفکر و متدین را در جامعه رواج دهد.

ناصری با بیان این‌که پیامبران آمده‌اند تا دفینه‌های عقلی را از عمق جان انسان‌ها بیرون بکشند، گفت: این مهم بدون ترویج تفکر و رشد فکری انسان‌ها حاصل نخواهد شد.

ناصری به اهمیت همت بلند انسان‌ها در جهت رشد عقلی آن‌ها تأکید کرد و گفت: عقل در واقع چراغ راه انسان‌هاست و اگر به‌خوبی رشد یابد، می‌تواند راهگشای مؤمنان در شبهه افکنی دشمنان و شناخت حق از باطل باشد.

امام جمعه یزد تأکید کرد: جهاددانشگاهی در این بازه زمانی که همه دشمنان علیه این نظام اسلامی هجمه آورده‌اند،‌ باید تحولی بزرگ را در حوزه پرورش و تربیت انسان‌هایی متفکر، دانش‌بنیان و معتقد به دین از کودکی رقم بزند.

وی، یکی از مشکلات امروز کشورمان را موضوع تأمین نهاده‌های دامی خواند و گفت: متأسفانه امروز شاهد برخی سودجویی‌ها در این حوزه هستیم که فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است لذا از مدت‌ها قبل پیشنهاد تلاش برای خودکفایی کشور در این حوزه را مطرح کرده‌ایم که جهاددانشگاهی می‌تواند در این رابطه نیز مؤثر واقع شود.

ناصری، همچنین بر خودکفایی کشور در حوزه نساجی تأکید کرد و گفت: خودکفایی در این حوزه می‌تواند سایر بخش‌های وابسته را نیز به رونق بیندازد و ضروری است از این فرصت‌ها بهره گیریم.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی، یک‌نهاد سرنوشت‌ساز  است که می‌تواند با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان خود، آینده کشور را رقم بزند.

وی با اشاره به فعالیت دانشمندان و نیروهای توانمند در این نهاد همچون سعید کاظمی آشتیانی که پرچم جمهوری اسلامی را در دنیا برافراشت، گفت: خوشبختانه اقدامات و برنامه‌های بزرگی در جهاددانشگاهی دنبال می‌شود و سعی شده در استان‌های مختلف کشور بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه، تحولی بزرگ رقم‌ زده شود.

مسلمی نائینی یکی از برنامه‌های در اولویت جهاددانشگاهی را اهتمام به موضوع فناوری‌های نرم خواند و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در موضوع جنگ نرم، هنر و علوم انسانی در این نهاد فراهم‌ شده است.

وی در همین رابطه به فعالیت مجموعه‌های دانشگاهی جهاددانشگاهی مانند دانشگاه علم و هنر یزد اشاره کرد و ضمن تأکید بر خلأ اهتمام به علوم انسانی در کشورمان، گفت: علوم انسانی در مقایسه با سایر علوم در بسیاری از امور راهگشاتر عمل می‌کند لذا سعی داریم توجه بیشتری را به این حوزه داشته باشیم و از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی مانند مرکز افکارسنجی ایسپا که دقت عمل بالایی را در نظرسنجی‌های مهم کشور به نمایش گذشته، در این رابطه بهره گیریم.

مسلمی نائینی ضمن اشاره به دستاوردهای ارزشمند جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از سلول‌های بنیادی تا ذخایر ژنتیکی و زیستی، بیان کرد: کشور ما دارای گونه‌های فراوانی از گیاه دارویی بعضاً بی‌نظیر است که در همین راستا جهاد دانشگاهی در قالب پژوهشکده گیاهان دارویی، دستاوردهای خوبی را ارائه کرده است.                                                                         

انتهای پیام
captcha