کنفرانس ملی «نهج‌البلاغه» به میزبانی یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4149666
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

کنفرانس ملی «نهج‌البلاغه» به میزبانی یزد برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی «نهج‌البلاغه» با رویکرد کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

احمد محتشمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزداحمد محتشمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از استان از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی «نهج‌البلاغه» با رویکرد کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه به میزبانی این دانشگاه خبر داد و گفت: هدف خلقت و تمام تدابیر الهی تکامل انسان و بروز استعدادهای بالقوه او است و برای رسیدن به این مهم، سخنان معصومان، جامع‌ترین و کامل­‌ترین برنامه است.

وی ادامه داد: بی‌تردید نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به‌شمار آید و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود. نهج‌البلاغه، مجموعه‌ گران‌سنگی است که به حق آن را برادر قرآن نامیده‌اند. در عظمت و شگفتی این اثر جاودانه همین بس که در توصیفش گفته‌اند: «کَلامٌ فَوقَ کَلامِ المَخلوقِ وَ دونَ کَلامِ الخالِق: کلامی که بالاتر از کلام بشر و پایین‌تر از کلام خداوند است». همچنین مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود می‌فرماید: «نهج‌البلاغه در همه بخش‌هایی که برای یک انسان کامل و برای یک جامعه انقلابی کامل لازم و ضروری است، بهترین و وافی‌ترین مطالب را ارائه می‌دهد».

محتشمی، هدف از برگزاری این کنفرانس علمی ـ تخصصی را مهجوریت‌زدایی از آموزه‌­های حیات‌بخش نهج‌البلاغه و جریان و سریان دادن آن آموزه‌ها در همه ابعاد زندگی به‌ویژه در مبحث مدیریت کار و تولید برشمرد که اگر این آموزه‌ها با آن هدفی که امیرالمؤمنین بیان فرمودند در جامعه پیاده شود، شاهد شکوفایی استعدادها، رشد و تعالی جامعه جهانی به‌ویژه در ابعاد مورد نظر این کنفرانس هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی ماهر جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و اشتغال‌زا است، برگزاری این کنفرانس با توجه به ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی در زمینه اقتصادی و حرفه‌­ای از دیدگاه نهج‌البلاغه، مانند ارزش کار و تلاش، کسب حلال، انصاف و عدالت، تعاون، وفای به عهد، پرهیز از اسراف و تبذیر، گرایش به ایجاد و توسعه شایستگی­‌های متربیان برای یادگیری مادام العمر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به محورهای این کنفرانس بیان کرد: عدالت اقتصادی و تأثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج‌البلاغه، نظم و انضباط کاری از منظر نهج‌البلاغه، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه براساس آموزه‌های نهج‌البلاغه، زمینه‌های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، مدیریت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع)، تأثیر اخلاق مدیران و کارآفرینان بر تعالی سازمانی از دیدگاه حضرت علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، علم، کار و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع)، فرهنگ کار از منظر امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، رویکرد امام علی(ع) به رفاه اجتماعی در نهج‌البلاغه و سیره اقتصادی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه از محورهای این کنفرانس است.

وی ادامه داد: این کنفرانس دارای مجوز رسمی برگزاری ISC  بوده و تمامی مقالات پذیرفته شده آن در پایگاه استنادی ISC نمایه خواهند شد. لذا طبق قوانین وزارت علوم، شرکت در این کنفرانس دارای تمام امتیازات علمی و پژوهشی مشمول نمایه ISC است.

محتشمی از نمایه‌سازی و انتشار مقالات برگزیده در کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات کنفرانس و چاپ تعدادی از مقالات برگزیده در مجلات علمی و پژوهشی پشتیبان کنفرانس و همچنین صدور گواهینامه معتبر کنفرانسی خبر داد و گفت: این کنفرانس 28 تا 29 آذرماه امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از یکم خردادماه تا 30 مهرماه نسبت به ارسال مقالات اقدام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به وب سایت www.cnby.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha