فرهیختگان جامعه قرآنی یزد با مدیرکل اوقاف استان دیدار کردند + عکس
کد خبر: 4150326
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

فرهیختگان جامعه قرآنی یزد با مدیرکل اوقاف استان دیدار کردند + عکس

منتخبی از فرهیختگان جامعه قرآنی استان یزد با حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان دیدار کردند و انتصاب وی را تبریک گفتند.

دیدار منتخبی از فرهیختگان جامعه قرآنی یزد با مدیرکل اوقافبه گزارش ایکنا از یزد، جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان، چهارم تیرماه با حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه استان دیدار کردند و انتصاب وی را تبریک گفتند.

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی بویژه شهید حاج حسن دانش با اشاره به اینکه قرآن مهجور است و باید برای ترویج فرهنگ قرآنی تمام تلاش خود را به کار گیریم، بر حمایت خیران در این زمینه تأکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسات در سطح استان افزود: مؤسسات اقدامات ماندگاری انجام می‌دهند و لذا پیشنهاد می‌شود در زمینه ایجاد وقف‌های جدید نیز همت گمارند که اگر مؤسسه‌ای بتواند وقف قرآنی برای خود داشته باشد، باقیات‌الصالحاتی خواهد بود و نام مؤسسه برای همیشه ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با تأکید بر ترویج وقف‌های مشارکتی و در پاسخ به درخواست یکی از مدیران قرآنی در زمینه توقف پروژه وقف مشارکتی در حوزه قرآن، قول هر گونه همکاری در این زمینه را داد.

حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست گفت: 12 هزار و 759 موقوفه در سطح استان داریم که از این تعداد تنها 291 موقوفه، شامل 2/3 درصد از کل موقوفات را حوزه قرآنی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 83 موقوفه در حوزه قرآن کریم و در سال 1401 دارای درآمد بودند افزود: هم اکنون 60 موقوفه به صورت سالانه، زیر یک میلیون درآمد دارند، و تلاوت قرآن در زمان و مکان خاصی اکثر نیات واقفان در حوزه موقوفات قرآنی را شامل می‌شود.

میرجلیلی بر سرمایه‌گذاری بر موقوفات قرآنی تأکید کرد و گفت: اگر حداقل یک موقوفه در هر شهرستانی در فرایند سرمایه‌گذاری وارد شود، شاید کفاف هزینه‌های قرآنی آن شهرستان داده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه قرآن کریم در سطح استان وجود دارد که مستلزم توجه و نگاه ویژه مسئولان به این حوزه است بیان کرد: برای اولین بار پروژه وقف مشارکتی برای مؤسسات قرآنی با هدف حمایت از این جامعه، رقم خورد اما به سرانجام نرسید. برنامه‌های قرآنی نیز در سطح امامزادگان در حال برگزاری است و اگر بخواهیم فعالیت‌های شاخصی در این حوزه صورت گیرد حمایت بیشتری مورد انتظار است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به پروژه وقف مشارکتی گفت: پروژه وقف مشارکتی سه سال مورد پیگیری قرار گرفت به نحوی که طرح‌ آن ارائه شد و کار آماده اجرا بود و مؤسسات نیز اعلام آمادگی کرده بودند اما متأسفانه این پروژه متوقف شد و به سرانجام نرسید. درخواست می‌شود در این زمینه توجه ویژه‌ای صورت گیرد چرا که اگر این پروژه رقم خورد، در حل مشکلات مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی مؤثر خواهد بود. 

محمدحسین صباغ، پیشکوت قرآنی استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: متأسفانه فعالان و افراد صاحب رتبه در حوزه قرآنی از جایگاه مطلوبی برخوردار نیستند و آن گونه که شایسته است، مورد توجه و حمایت قرار نمی‌گیرند که این امر در استقبال از فعالیت‌های قرآنی بی‌تاثیر نیست و لذا امیدواریم شاهد توجه بیش از پیش به جامعه قرآنی و حمایت از این قشر باشیم.

مهدی تقوایی، پیشکسوت قرآنی استان و مشاور استاندار یزد نیز در این نشست از ایجاد کارگروه تخصصی توسعه فعالیت‌های قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: موارد لازم در قالب این کارگروه مطرح و در شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مباحث قرآنی در برنامه هفتم توسعه کمرنگ دیده شده است تأکید کرد: از نمایندگان مجلس در استان درخواست دارم نسبت به قرآن توجه ویژه‌تری صورت گیرد تا شاهد ترویج و رونق فعالیت‌های قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha