شهید صدوقی؛‌ فقيهی فداكار برای وطن
کد خبر: 4151759
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

شهید صدوقی؛‌ فقيهی فداكار برای وطن

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) را گرامی داشت.

شهید صدوقی(ره)به گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) را گرامی داشت.

وی در این پیام آورده است: 

«بار دیگر یازدهم تیرماه یادآور سالروز شهادت مجاهد نستوه و فقیه فرزانه شهید آیت‌الله صدوقی(ره) فرا می‌رسد و یاد و خاطره خدمات عظیم و مجاهدت‌های فداکارانه آن عالم ربانی را در اذهان مردم قدرشناس استان دارالعباده یزد زنده می‌کند.

حضرت آيت‌الله شهيد صدوقی(ره) عالمی ولایی، وارسته و انسانی به خدا پيوسته بود كه دمی از هدايت مردم اين سامان نمی‌آسود، در مبارزات عليه رژيم ستم شاهی تا پيروزی انقلاب اسلامی و سپس با حضور در عرصه جهاد و شهادت جنوب و غرب كشور، روح اميد و نصرت و پيروزی را در جبهه‌های نبرد می‌گستراند و پشتوانه محكمی برای رزمندگان اسلام و مجاهدان راه خدا و حامی دردمندان بود كه هرگز از خدمت به خلق خدا، خسته نمی‌شد و همواره ذكر حق بر لب داشت. شهادت آرزوی ديرينه ايشان بود و چه زيبا و عاشقانه با دهان روزه به آرزوی ديرينه خويش رسيد و جان پاک و عزيز خود را تقديم جانان كرد.

در تبيين جايگاه والای شهید آیت‌الله صدوقی همين بس كه حضرت امام خمينی(قدس سره)‌ فرمودند: «اينجانب دوستی عزيز كه بيش از 30 سال با او آشنا و روحيات عظيمش را از نزديک درک كردم از دست دادم و اسلام، خدمتگزاری متعهد و ايران، فقيهی فداكار و استان يزد، سرپرستی دانشمند را از دست داد.»

اینجانب یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) را گرامی داشته و به روان مطهر آن والامقامان درود و سلام می‌فرستم.»

انتهای پیام
captcha