یزد؛ میزبان اختتامیه همایش «سبک زندگی دینی در فضای مجازی به روایتگری زن مسلمان»
کد خبر: 4152169
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳

یزد؛ میزبان اختتامیه همایش «سبک زندگی دینی در فضای مجازی به روایتگری زن مسلمان»

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری مراسم اختتامیه سومین همایش ملی «سبک زندگی دینی در فضای مجازی به روایتگری زن مسلمان» با حضور مسئولان استانی و کشوری به میزبانی این استان خبر داد.

همایش «سبک زندگی دینی به روایتگری زن مسلمان»به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، امروز، ۱۲ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مؤثر بانوان حوزوی در ترویج فرهنگ دینی  در بستر فضای مجازی، گفت:‌ فضای مجازی به لحاظ قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، دارای ماهیتی دوگانه است که علاوه بر کارگشایی در عرصه‌های گوناگون زندگیِ کنونی بشر، می‌تواند آسیب‌هایی به‌ویژه در قلمرو فرهنگ و باورهای دینی و مذهبی برجای بگذارد که در این راستا، طلاب خواهر می‌توانند نقش به‌سزایی داشته و تا حدودی این  آسیب‌ها را کاهش داد.

وی اظهار کرد: ورود افراد پایبند معتقد به سبک زندگی اسلامی و دینی می‌تواند با تحت تأثیر قرار دادن این حوزه و ایجاد شبکه‌های گسترده مبتنی بر مؤلفه‌های اخلاقی و دینی به ترویج و تبیین اندیشه‌های حاکم بر نظام انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بپردازد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده ارتباطی است که می‌توان پیام‌های خود را به خیلی از افراد رساند و  باید این فرصت را غنیمت شمرده؛ راه‌های گسترش فعالیت خواهران طلبه در این عرصه توسط مسئولان مربوطه تسهیل شود.

وی بیان کرد: برگزاری این همایش با توجه به نقش مهم و غیرقابل انکار  فضای مجازی در زندگی افراد جامعه حائز اهمیت است؛ لذا هدف از برگزاری این است که  افراد انقلابی و ارزشی با پایبندی به ابزار هنر، تلاش کنند تا ضمن تبیین مفاهیم دینی و اخلاقی و ترویج ارزش‌های اسلامی، قشرهای خاکستریِ فعال در فضای مجازی را بیش از پیش جذب مفاهیم دینی کنند.

کارگر شورکی، 13 تیرماه همزمان با ولادت امام هادی(ع) را زمان برگزاری اختتامیه این همایش ملی اعلام کرد و گفت: از برگزیدگان کشوری و  فعالان فضای مجازی استان یزد در این همایش تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از مباحث سخنرانان کشوری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات «هنر کوتاه‌نویسی در فضای مجازی» و «تولید محتوای ویدئویی در فضای مجازی» از مهمترین برنامه‌های این مراسم خواهد بود اضافه کرد: این برنامه با حضور مهمانان کشوری  در سالن امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha