جایگاه واقعی تفکر و تدین در نظام آموزشی احیا شود
کد خبر: 4154198
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

جایگاه واقعی تفکر و تدین در نظام آموزشی احیا شود

امام جمعه یزد گفت: ائمه جماعت باید به صورت خلاصه، مفید و جذاب اصل توحید و خداشناسی را در مدارس تبیین کنند و با دوستی با دانش‌آموزان و معلمان، تلاش کنند تا تفکر و تدین به جایگاه درستی در نظام آموزشی برسد.

دیدار ائمه جماعات مدارس با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، 19 تیرماه در دیدار ائمه جماعت مدارس ناحیه یک شهر یزد با اشاره به اهمیت انتخاب شایسته در قرآن کریم گفت: در قرآن کریم آیات بسیاری مبنی بر اهمیت شنیدن صحیح و تأکید بر انتخاب شایسته وجود دارد. 

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) نیز بر دو علم شنیداری و تحقیقی نیز بسیار تأکید کردند، در واقع علم شنیداری تنها بازگوکننده است و در جهان امروزی طرفدار زیادی ندارد اما از دید امام علی(ع) علم تحقیقی علمی است که در قلب انسان جای داشته باشد، در وجود انسان شکفته، حلاجی، تحلیل و تولید شود. 

ناصری افزود: خداوند در تمام موارد به انسان سفارش کرده که در جهان اطراف خود تفکر کند و برای انتخاب شایسته، تشخیص خوب از بد و پیروی از احسن، از عقل استفاده کند. 

امام جمعه یزد تفکر، تعقل و تدین در خداشناسی، هویت‌یابی صحیح و الگوگیری را بسیار مهم دانست و بیان کرد: نیاز است نظام آموزش و پرورش کشور در راستای افزایش و ارتقای این سه اصل گام بردارد و برنامه‌ریزی کند تا دانش‌آموزان فکر و خلاقیت خود را افزایش دهند. 

ناصری بر تقویت تفکر و خلاقیت در دانش‌آموزان تأکید کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان امروزی در آماج اطلاعات فضای مجازی قرار گرفته‌اند و تنها با کمک تفکر و تدین است که می‌توانند در این فضا خوب را از بد تشخیص دهند. 

وی افزود: در زمانی که غرب دوران جاهلیت را می‌گذراند، ایرانیان و مسلمانان به درجاتی از علم رسیده بودند که به نقاط مختلف جهان علم خود را صادر می‌کردند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه باید دین و خداشناسی نسل جدید را بیشتر مورد پژوهش قرار دهیم، گفت: ائمه جماعت باید به صورت خلاصه، مفید و جذاب اصل توحید و خداشناسی را در مدارس بیشتر بیان کنند و با دوستی با دانش‌آموزان و معلمان، تلاش کنند تا تفکر و تدین به جایگاه درستی در نظام آموزشی برسد.

وی افزود: غرب تاریخ خود را از تاریخ ایران ساخت، منابع خود را از منابعی که در ایران وجود داشت پر کرد و علم خود را از ایرانیان گرفت و امروز تلاش می‌کند تا ملت ایران نتوانند دوباره به جایگاه واقعی خود برسند.

انتهای پیام
captcha