اثرگذاری فعالیت‌های مهدوی در جامعه ارزیابی شود
کد خبر: 4155233
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

اثرگذاری فعالیت‌های مهدوی در جامعه ارزیابی شود

امام جمعه یزد گفت: اثرگذاری جلسات و فعالیت‌های مهدویت در سطح جامعه باید مورد بازخوانی و ارزیابی قرار گیرد و در میدان جامعه اثرات کارها را ببینیم تا بتوان میزان موفقیت فعالیت‌ها را مشخص کرد.

شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، در نشست شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی استان گفت: با مشاهده گزارش عملکرد بنیاد در سال گذشته مشخص می‌شود که الحمدلله فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. جلسات و فعالیت‌ها باید مورد بازخوانی و ارزیابی قرار گیرد که آیا این فعالیت‌ها در راستای مسئله مهدویت و در راستای حفظ اعتقاد به امامت و ولایت و در راه تثبیت نظام الهی اثرگذار بوده‌ است. در میدان جامعه باید اثرات کارها را ببینیم و بعد از جلسات ارزیابی صورت گیرد تا ببینیم چقدر موفق بوده‌ایم. این ارزیابی باید کمیت و کیفیت را مورد ارزیابی قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: اگر مجموع این فعالیت‌های ارائه شده مورد ارزیابی قرار گرفته که این جلسات بر روی افراد در زمینه‌های ولایت و مهدویت چند درصد آگاهی بخشی داشته است و چقدر این افراد در جامعه اثربخش هستند، کار بسیار پسندیده‌ای است. باید برنامه‌ریزی به شکلی باشد که این فعالیت‌ها ثمرات بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: این ارزیابی و آزمون منجر به برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سال‌های آینده می‌شود و باعث افزایش اثرگذاری این فعالیت‌ها خواهد شد و البته نباید صرفاً به آمار اکتفا کنیم. بارها عنوان شده است یکی از مسائلی که دشمن بر روی آن حساس و در حال برنامه‌ریزی است، مسئله معرفت‌شناسی و خداشناسی است، اگر می‌خواهیم در مهدویت موفق شویم باید اول معرفت‌شناسی را تقویت کنیم. امیرالمؤمنین در خطبه نهج‌البلاغه می‌فرماید:« أَوَّلُ اَلدِّينِ مَعْرِفَتُهُ» یعنی قدم اول معرفت و شناخت خداست.

رئیس شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد تأکید کرد: فرزندانمان نباید مجهول الهویه باشند تا دشمن بتواند اثرگذار باشد، بنابراین باید هویت داده و خدا و اهل‌بیت و امام زمان(عج) را به آنان بشناسانیم و آن‌ها را متوجه خدا کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه برنامه‌های تحولی در آموزش و پرورش با خداشناسی آغاز شود پیشنهاد داد: از فرصت تابستان استفاده شود، چون دانش‌آموزان زیادی هستند که با فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خارج از مدرسه ارتباطی ندارند، در بعضی کلاس‌ها و جلسات مذهبی حضور ندارند اما در مدرسه حضور دارند. دو مورد که شامل برنامه‌ریزی برای توانمندسازی معلم‌ها در زمینه دروس خداشناسی و دروس مرتبط با تربیت دینی دانش آموزان و همچنین برقراری جلسات اولیا با حضور افراد و سخنرانانی که اثرگذار هستند و باعث ایجاد تحول در تربیت فرزندان می‌شوند در دستور کار آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) قرار گیرد.

وی ادامه داد: افرادی که به سخنرانی می‌پردازند، باید در خانواده‌ها نسبت به تربیت دینی احساس نیاز ایجاد کنند و آن‌ها احساس کنند تربیت دینی فرزندان لازم است. اگر بتوانیم خانواده‌ها را متقاعد کنیم که دانش‌آموزان در صورت دیندار بودن در جامعه مؤثر هستند و این عقیده را در ذهن پدر و مادر‌ها قرار دهیم و احساس مسئولیت نسبت به فرزند داشته باشند، می‌توانیم کارهای مؤثر انجام دهیم.

محمود رستگاری، دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد نیز در این نشست با گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: خوشبختانه با ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) کشور، استان یزد در حوزه فعالیت‌های مهدوی به عنوان «شایسته تقدیر» معرفی شد که این نتیجه در سال 1401 حاصل تلاش همه دستگاه‌های استان بوده است.

وی با اشاره به طرح فرزندآوری و تربیت نسل صالح منتظر (روشنا) گفت: جلساتی با دفتر امور اجتماعی استانداری داشتیم که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها این طرح به خوبی انجام شود.

انتهای پیام
captcha