ناامیدی از رحمت الهی آفتی بزرگ است
کد خبر: 4161237
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
آیت‌الله ناصری:

ناامیدی از رحمت الهی آفتی بزرگ است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: بالاترین آفت برای انسان ناامیدی از رحمت الهی است و باید بدانیم که عشق به خدا، توکل، امید و اعتماد به حق باعث روشن شدن چراغ قلب و روح انسان می‌شود و مسیر هدایت را برای شخص روشن‌تر می‌سازد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 17 مردادماه در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: کسی که در زندگی رضایت خداوند را بر رضایت دیگران ترجیح دهد، کسی است که خداوند متعال خود متکلف امور وی خواهد شد و اگر رضایت دیگران را به رضایت خداوند ترجیح داد، خداوند نیز او را به حال خود رها می‌کند. در تمام امور زندگی باید رضایت خداوند را در نظر داشته باشیم حتی اگر مردم به دشمنی بپردازند و باید بدانیم که تنها خدا برای انسان کافی است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا رضایت خداوند را انتخاب کرد، اظهار کرد: در واقعه عاشورا امام حسین(ع) برای رضای خداوند، گام برداشت و به همین علت مورد خشم و غضب سایر مردم و حاکمان وقت قرار گرفت. امام حسین(ع) در راه رضای خداوند از خود، خانواده و فرزندان خود گذشت و خداوند نیز راه و نهضت امام حسین(ع) را پس از هزار و 400 سال همچنان زنده نگه داشته است و اجازه نداد هدف و قیام سیدالشهدا(ع) به دست فراموشی سپرده شود.

ناصری با اشاره به اهمیت گام برداشتن در مسیر الهی تصریح کرد: رضایت خداوند در تمام امور باید سرلوحه زندگی انسان باشد، و اگر نیاز شد نیز در این مسیر باید از جان و مال خود گذشت کرد. امام خمینی(ره) یکی از افرادی بود که تنها برای رضای خداوند و در راه خداوند گام برداشت و در این مسیر سختی‌ها و مصائب زیادی را متحمل شد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه حرکت امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی تنها برای رضایت خداوند بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) با توکل به خداوند در مسیر بزرگ و سختی گام نهاد و در این راه طولانی حتی یک لحظه هم از اطمینان ایشان به خداوند کاسته نشد. بنابراین باید توکل و اطمینان به خداوند را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و در کسب روزی تنها به خداوند امید داشته باشیم.

ناصری ادامه داد: خداوند هیچگاه انسانی که فقط به او امید دارد، را تنها نمی‌گذارد و اجازه نمی‌دهد توطئه‌های موجود به آن شخص آسیب بزند و یا امید او را ناامید کند.

امام جمعه یزد شناخت حق را اولین گام در بحث طلبگی دانست و گفت: بالاترین آفت برای انسان ناامیدی از خداوند است و باید بدانیم که عشق به خدا، توکل، امید و اعتماد به حق باعث روشن شدن چراغ قلب و روح انسان می‌شود و مسیر هدایت را برای شخص روشن‌تر می‌سازد.

انتهای پیام
captcha