بهره‌مندی 16 هزار زائر از خدمات درمانگاه هلال‌احمر یزد در عراق
کد خبر: 4166584
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

بهره‌مندی 16 هزار زائر از خدمات درمانگاه هلال‌احمر یزد در عراق

پایگاه درمانی هلال احمر استان یزد مستقر در عمود 578 مسیر نجف به کربلا، تاکنون به بیش از 16 هزار نفر از زائران خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی و دارویی ارائه کرده است.

خدمت‌رسانی درمانگاه هلال‌احمر یزد در عراقبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی، مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه با اشاره به استقرار و راه‌اندازی این درمانگاه از اول شهریورماه در مسیر نجف به کربلا گفت: این مرکز درمانی با حضور قریب به 80 نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و سایر نیروهای انتظامی و بازرسی به زائران حسینی در این ایام خدمت‌رسانی می‌کنند.

عشقی افزود: تاکنون بیش از 16 هزار 842 نفر به این درمانگاه مراجعه و از خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی استفاده کرده‌اند.

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه گفت: با نزدیک شدن به اربعین روزانه بیش از سه هزار زائر از خدمات درمانگاه بهره‌مند می‌شوند. با عنایت به اینکه زائران بخش اعظمی از پیاده‌روی مسیر را حدفاصل شب تا صبح انجام می‌دهند، تعداد مراجعان در این ساعات به اوج خود می‌رسد.

وی افزود: تاکنون 23 مصدوم و بیمار با تشخیص پزشکان این درمانگاه درمانی به بیمارستان امام علی(ع) نجف اعزام شدند. دو دستگاه آمبولانس همراه با نیروهای عملیاتی امداد و نجات استان یزد نیز در این درمانگاه مستقر شده‌اند که در صورت نیاز، زائران نیازمند به خدمات بیمارستانی را به نزدیکترین مراکز منتقل کنند.

عشقی تأکید کرد: گرمازدگی، تاول پا، دردهای عضلانی، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی دلیل عمده مراجعان به درمانگاه است که تیم‌های اعزامی‌ به صورت 24 ساعته با بخش‌های پذیرش، اتاق تریاژ، ویزیت پزشک، خدمات دارویی و بهداشتی، اتاق احیا، بهداشت آب و غذا، تزریقات‌ و پانسمان به بانوان و آقایان زائر خدمت می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: تیم درمانی هلال احمر یزد از 28 مرداد به کشور عراق اعزام شده‌اند و تا 17 شهریور در مسیر طریق الحسین در عمود 578 در این کشور به ارائه خدمات می‌پردازند. این خدمات از تاریخ یکم الی 10 شهریورماه به زائران اربعین حسینی در کشور عراق ارائه شده است و همچنان این خدمات ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha